יום שלישי, 30/04/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ביידן מתנגד לתגובה צבאית ישראלית נגד איראן, נתניהו לוחץ

בשיחות סגורות, נשיא ארה"ב ביידן הביע דאגה כי ראש הממשלה נתניהו מנסה לגרור את ארה"ב לעימות רחב יותר באיראן. ביידן אזהיר את נתניהו

08:00 ,14/04/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

חילוקי דעות חריפים ומתיחות הולכת וגוברת בין ישראל לבין ארה"ב נחשפו היום, בעקבות המתקפה האיראנית הנרחבת על ישראל בטילים ורקטות. בשיחות מולו מנהיגים אמריקאים, הביע הנשיא ביידן חששות כבדים מכוונות של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להסלים את הסכסוך עם איראן.

לפי דיווחים שדלפו מוושינגטון, ביידן ציין בשיחות סגורות את דאגתו מכך שנתניהו מנסה "לגרור את ארה"ב עמוק יותר לתוך סכסוך רחב יותר עם איראן מכפי שהיינו רוצים". ביידן אזהר לכאורה את נתניהו באופן ישיר, שארה"ב "תתנגד לכל מתקפה ישראלית נגד איראן ללא תיאום וללא צידוק ביטחוני חיוני".

בישראל גורמים רשמיים הכחישו טענות אלו ואמרו כי נתניהו "פועל בשקיפות מלאה עם הנשיא וממשלתו, לאור המתקפה החמורה של איראן והאיום הגרעיני הגובר מצדה". עם זאת, מקורות עיתונאים חשפו כי נתניהו אכן לחץ על ממשל ביידן לאפשר לישראל תגובה צבאית נרחבת נגד איראן.

פרשנים מדיניים מעריכים כי ממשל ביידן חושש מהסלמה גדולה במזרח התיכון שתאלץ את ארה"ב להיכנס לעימות רחב היקף עם איראן. לכן, בית הלבן דורש מנתניהו לנקוט ריסון ולהסתפק בפעולות מוגבלות כנגד מטרות איראניות בודדות בלבד.

גורמים במערכת הביטחון מזהירים כי אי-תיאום מלא עם האמריקאים עלול לפגוע ביכולת ההגנה של צה"ל מפני המשך התקפות איראניות נרחבות. יחד עם זאת, הם טוענים שישראל חייבת להגיב בתקיפה כוחנית במידה ואיראן תמשיך להסלים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו