יום שלישי, 30/04/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הקבינט הגיע להסכמה על תקיפת "מתקנים רגישים" באיראן

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני הגיעו להסכמה נרחבת לתקוף "מתקנים רגישים" באיראן כתגובה למתקפה האחרונה, אך טרם הושג הסכם סופי על מועד הפעולה.

22:08 ,16/04/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר דיונים סוערים, חברי הקבינט המדיני-ביטחוני הישראלי הגיעו הערב להסכמה נרחבת בנוגע לאופי התגובה הצבאית המתוכננת כלפי איראן. לפי הדיווחים, ישראל צפויה לתקוף יעדים ו"מתקנים רגישים" על אדמת איראן, כתגובה למתקפת הטילים הגרעינית הנרחבת שביצעה בסוף השבוע האחרון.

ההסכמה על תקיפת יעדים אסטרטגיים ורגישים באיראן הגיעה לאחר מחלוקות חריפות שפילגו את חברי הקבינט. חלקם דרשו תגובה צבאית "רגועה" יותר, בעוד חלק אחר דחף לפגיעה קשה במתקנים איראניים חיוניים. בסופו של דבר, העמדה התקיפה גברה והחליטה.

עם זאת, מחלוקת עמוקה נותרה סביב מועד ביצוע התגובה הישראלית. חלק מחברי הקבינט מזהירים כי "כל יום שעובר מרחיק את התגובה" וקוראים לפעול בהקדם לפני שישראל תאבד את הלגיטימציה הבינלאומית לפעולה. לעומתם, קבוצה אחרת של שרים מבקשת להמתין עד שתושג הסכמה בינלאומית נרחבת יותר מחשש לפגיעה ביחסים עם מדינות המערב ולהסלמה אזורית מסוכנת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, על רקע מחלוקת זו. השניים דנו במעורבות הבריטית הפוטנציאלית בהגנה על ישראל והצורך באישור בינלאומי לפני תגובה ישראלית. שיחה דומה מתוכננת לנתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

באיחוד האירופי נערכו דיונים דחופים ביממה האחרונה בעקבות המתקפה האיראנית הגרעינית. מרבית המדינות צפויות לגנות בחריפות את איראן, אך חוששות מהשלכות של תגובה ישראלית. ישראל משתדלת לרכך את העמדה האירופית ולזכות בתמיכה מוסכמת לפעולה צבאית.

למרות חריפות המחלוקות, ההערכה היא שהנהגת ישראל צפויה להגיע להכרעה סופית בימים הקרובים בנוגע לתגובתה הצבאית באיראן. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל מוכן למלא כל החלטה שתתקבל במוסדות המדינה תוך הקפדה מלאה על המשמעת הצבאית".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו