יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » משפחה

חג הפסח חג המשפחה

אם יש אבא אמא וילדים-יש משפחה, אם יש משפחה-יש שבט, אם יש שבטים-יש עם ישראל

16:01 ,30/04/24
צילומסך מתוך למידה מקוונת של מדא
קרדיט: צילומסך מתוך למידה מקוונת של מדא / באדיבות מדא ארגון ההצלה הארצי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

"ויקרא משה אל כל זקני ישראל ויאמר אליהם, משכו וקחו לכם צאן למשפחותיכם ושחטו הפסח".

שימו לב לסדר המילים: קודם כל משפחה, אחר כך פסח.

היה יכול לומר "משכו וקחו לכם צאן ושחטו הפסח למשפחותיכם" ?

יהודי מאמין שכל מילה בתורה היא מדויקת בכל המובנים ולא לחינם נכתב הפסוק דווקא בצורה הזו.

באותו פסח היסטורי נצטווינו גם להיות מנויים מראש על הקורבן, לא לעבור מחבורה לחבורה אחרי השחיטה, ולא לצאת מפתח הבית עד הבוקר. בקיצור כל משפחה שוהה יחדיו לילה שלם בלי שינה עד הבוקר.

מה הענין בכך?

כמו בגוף האדם, כך גם במבנה האורגני של העם: אבא ואימא בונים משפחה בונה שבט בונה עם.

התא המשפחתי הוא היחידה הבסיסית ששום דבר לא יצמח בלעדיה.

"לא יבוא עמוני ומואבי בקהל השם"[1] מפרש רש"י "לא יבוא-לא ישא ישראלית".

אולי חשבתם ש"לא יבוא בקהל" פירושו שלא יופיע על במה ציבורית בבנייני האומה? מה זה "לבוא בקהל"?[2]

הפירוש הוא שאם אין משפחה יהודית קלאסית: אבא אמא וילדים אין קהל לקדוש ברוך הוא. אין לו את העם שלו.

אם אין משפחה אין ילד שישאל "מה נשתנה" ואין אבא שיספר לו "עבדים היינו". אי אפשר לקיים מצוות "ושיננתם לבניך" וגם לא "כבד את אביך ואת אימך". אין משפחה? אין שבט ואין עם.

 כשירדנו למצרים היה צורך למנות את שמותיהם של היורדים "איש וביתו באו"[3]. וגם לפני שיצאנו ממצרים, היה צורך להגדיר קודם כל את התא הבסיסי של העם: המשפחה.

עד היום, בכל שנה לקראת פסח מתחילים התיאומים: "איפה אתם בליל הסדר?" הרבה רווקים מבוגרים, גרושות עם ילד ושאר "חריגים" מרגישים מאוד לא נוח עם המצב הזה שדווקא הלילה אין להם זוגיות/משפחה קלאסית.

צריך להבין את הכאב שלהם ולעזור להם ככל האפשר, אבל בבסיס הדברים חג הפסח הוא לא רק יום ההולדת של עם ישראל, הוא גם "יום המשפחה". מקום אושרו של האדם.

בעשרים השנה האחרונות מתנהלת התקפה טרוריסטית נגד מוסד המשפחה באשר הוא. ובמיוחד נגד המשפחה היהודית. המגמה: לפורר את כל העמים ובמיוחד את עם ישראל.

הטרור הזה אינו טרור של רובים ואקדחים, זהו טרור של מילים. ומילים משפיעות על התודעה כידוע. ראשית כל ממציאים לנו עוד כל מיני "משפחות". כמו "משפחה חד הורית" (שזה קרח מטוגן, אוקסימורון) ואחר כך גם שתי נשים וחתול זה משפחה, או שני גברים וכלבלב. הכל זה משפחה. למה לא?

אבל כמו בכל מותג, אם כל בקבוק זה "קוקה קולה" אז שום דבר אינו באמת "קוקה קולה".[4] וככה מנסים לטשטש את המותג הכל כך חשוב הזה "משפחה" שבלעדיו אין עם ישראל.

מה גרוע יותר מאובדן תאים בגוף?  תאים סרטניים לא עלינו. כאשר תא מסוים בגוף גדל ומתרבה בצורה מעוותת, הוא גם יוצר רקמה סרטנית באיזור שלו וגם מפריש רעלנים שנכנסים למחזור הדם ועלולים ליצור רקמות סרטניות ("גרורות") באיזורים אחרים חס ושלום. עד מוות.

תסתכלו מה קורה באירופה בעשרים השנים האחרונות, אנשים ממעטים להתחתן ומרבים להתגרש.  הריבוי הטבעי המינימלי לקיומה של אומה צריך להיות 2.1 ילדים למשפחה, אבל ברוב מדינות אירופה אין יותר מ-1.5 ילד לאישה[5]. אירופה דועכת לאט לאט בגלל פירוק התא המשפחתי. ולא שאני מצטער על זה.

שמעתם על יפן העשירה, המודרנית והמתקדמת? בשנים האחרונות, בגלל ריבוי טבעי שלילי, נמכרים ביפן טיטולים למבוגרים יותר מאשר טיטולים לילדים.

בחסדי השם, מדינת ישראל היא היחידה בין מדינות ה-oecd עם ריבוי טבעי (במגזר היהודי) של 3.1 ילדים לאישה, גם אצל ה"חילוניים" יש את הרצון הבריא הזה להביא חיים חדשים לעולם למרות כל הקשיים. אישה יהודיית בתל אביב יולדת יותר ילדים מאשר אישה מוסלמית ברמאללה. ברוך השם. הדמוגרפיה לטובתנו.

לעם ישראל יש איזהו "גן" משפחתי שקשה להסביר, איזו מדינה היתה שולחת יחידה מובחרת למרחק אלפי קילומטרים כדי לחלץ 105 חטופים באוגנדה? ככל הידוע אין מקביל למבצע הזה בהיסטוריה.

רק "הגן המשפחתי היהודי" היה מסוגל להניע את כל צי המטוסים של מדינת היהודים כדי להעלות ארצה את יהודי אתיופיה, פשוט כי הם חלק מהמשפחה.

גם בימי שלום, מה קורה בין שני יהודים שנפגשים איכשהו בחוץ לארץ? גם זה חלק מ"הגן המשפחתי היהודי".

אנחנו גם רבים בינינו ומתקוטטים בעוצמות אדירות, כי לכל אחד ישנן ציפיות מהמשפחה שלו, ואף אחד לא יכול להכעיס אותך כמו שבן משפחה יכול. זהו חלק מהגן המשפחתי היהודי.  

לא היה תקדים היסטורי לתופעת "חתונות המלחמה". דווקא עם פרוץ המלחמה בעזה נערכו עשרות חתונות בשטחי הכינוס של חיילינו הגיבורים. אני ראיתי בזה הצהרת אמונה וביטחון. יש מנהיג לבירה. עליו אנחנו סומכים. עם ישראל חי ויחיה. ומה שנדרש מאיתנו הוא לחזק ולרומם את מוסד המשפחה הקלאסי :אבא-אימא-ילדים. אתה יכול לשדך? תשדך. אתה יכול לסייע בשלום בית? תעשה את זה. המשפחה היהודית – זוהי אבן היסוד של העם כולו.

 

 

[1] דברים, פרשת כי תצא.
[2] עלי שור חלק א פרק הנישואין
[3] שמות פרק א
[4] חברת קוקה קולה היא שיאנית עולם בתביעות בגין זכויות יוצרים על כל אלמנט הקשור למוצר הזה.
[5] אתר וואלה

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בנימין הגיב:

    טור יפה ומלמד

  2. שמחה ר הגיב:

    אז מה קרה פתאום ל "הגן המשפחתי היהודי" שכולנו רבים פה

      1. שמחה ר הגיב:

        אבל אם יש מריבות בתוך המשפחה זה מראה שאנחנו עדיין משפחה, שאכפת לנו אחד מהשני עדיין

  3. מרדכי הגיב:

    מעניין, לא בטוח שהנתון שאישה יהודית בתל אביב יולדת יותר מאישה מוסלמית ברמאללה. אולי אתה מתכוון לאישה חרדית מבני ברק… הילודה אצל הערבים גדולה בהרבה מהמגזר החלוני בישראח

כתבות נוספות של אלחנן רפאלי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו