יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

צה"ל מתריע: "מארב אסטרטגי ברפיח עלול להביא לתוצאות קשות"

על רקע המו"מ לעסקת חטופים ישראלים מול חמאס, קיימים בממשלה חילוקי דעות לגבי האפשרות לפעולה צבאית ישראלית ברצועת רפיח

14:09 ,30/04/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בעוד שבקבינט הביטחוני הממשלתי קיימים חילוקי דעות משמעותיים לגבי האפשרות לפעולה צבאית ישראלית ברצועת רפיח בדרום רצועת עזה לעומת המשך המו"מ לעסקת חטופים מול חמאס, בצמרת הצבאית קיימת התנגדות ברורה לאופציה הצבאית.

מקורות בכירים הקשורים למטכ"ל צה"ל מעידים כי בצבא אינם מתלהבים מתסריט של פעולה צבאית ברפיח. "המארב האסטרטגי שמחכה לנו שם עלול להוביל לתוצאות קשות", אמר אלוף במילואים ישראל זיו, פרשן צבאי המקורב ביותר לדרג המטכ"ל.

זיו, שכיהן בעבר כראש אגף המבצעים הבכיר, הסביר כי רפיח אינה אזור קריטי להתמוטטות חמאס, ותקף את ראש הממשלה נתניהו על ש"מתברבר בניווט ולא רואה את הבור שישראל עלולה ליפול אליו".

לדבריו, "הזמן הוא כזה שחיי החטופים הפכו קריטיים. פעולה ברפיח תימשך חודשים ויכול להיות שבסופה לא יהיו חטופים חיים. לכן, הקריאה לעסקה עכשיו היא נכונה".

בכירים נוספים בצה"ל חולקים על עמדתו זו והתריעו בפני הדרג המדיני כי פעולה צבאית ממושכת באזור רפיח, שם חמאס העמיק והרחיב את מערך הביצורים והטילים, עלולה להידרדר ולהסתבך בצורה שתגרור אחריה אבידות רבות וסיכון חיי החיילים.

לעומת זאת, בקרב צמרת הדרג המדיני יש פלגים שונים. בעוד ששרים כמו בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מתנגדים נחרצות לעסקת חטופים וקוראים לפעולה צבאית מיידית, הרוב במחנה הממלכתי תומך בכך שיש ללכת לעסקה בכל מחיר כדי להציל את החטופים בחיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, עדיין לא גילה את עמדתו הסופית בסוגייה הגורלית הזו, אך לפי דיווחים הוא מסתייג מעסקת חטופים ומעדיף שחמאס יסרב למתווה הנוכחי.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו