יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

מה יהיה ? טור דעה

מה בין יציאת מצרים , השואה ו'חרבות ברזל' ?

13:38 ,30/04/24
צילום: אלחנן קוטלר
קרדיט: צילום: אלחנן קוטלר
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

"האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

טור זה נכתב בהשראת דברי תורה שנאמרו בבית כנסת 'דרכי אבות בית שמש' על ידי הרב צחי מעתוק והרב מאיר אוחנה.

בימים מורכבים אלו שעם ישראל חווה נשאלת שאלה 'מה יהיה' ?

המצב המורכב אליו נקלעה המדינה בעקבות מאורעות שמחה תורה מביא אזרחים רבים לחשוש מעתיד המדינה ונשאלות שאלות רבות . מה יהיה עם עתיד מדינת ישראל ? מה יהיה עם צפון הארץ ? מתי יחזרו תושבי הצפון  לבתיהם ? מה יהיה עם החיזבאללה, האירנים, החמאס והחות'ים ? מתי יחזרו החטופים ואיך? מתי יתפסו או יהרגו את סינוואר ,מוחמד דף ושאר צמרת החמאס ? איך תיראה מדינת ישראל ביום שאחרי? איך תראה רצועה עזה ביום שאחרי ?

שאלות רבות חשובות ומהותיות נשאלות בימים אלו ותשובות אין .

כשאין תשובות מסודרות הנטייה הטבעית היא ללכת להיסטוריה של עם ישראל ולבדוק תהליכים דומים שקרו לעם ישראל ומהם ללמוד . להיסטוריה יש נטייה טבעית לחזור על עצמה בצורה כזו או אחרת.

בימים אלו סיימנו את חג הפסח חג שאנו מציינים את היום הולדת של עם ישראל עם צאתו ממצרים וקבלת התורה .  בבואנו לבדוק את המאורעות שקדמו ליציאת מצרים נדמיין איך עם שנמצא בתחתית של תחתית, 210 שנים של עבדות , מבוקר ועד ערב מכים בעם הזה רודים בו , משפילים אותו , אין חינוך לילדים , אין תרבות, אין הנהגה , אין מושיע , 210 שנים שהעם מחכה שיקרה משהו. הייאוש היה ניכר בהם , שלושה דורות של סבל ועינויים . ואז הגיעו משה עם אהרון ונתנו מעט תקווה . מעט… כי גם כשהתחיל התהליך הוא לא היה פשוט מול פרעה . משה ואהרון היו מעין צוות משא ומתן שפעל מול פרעה להשגת עסקה שתאפשר את שחרור בני ישראל. לפרעה לא היה אינטרס להוציא את עם ישראל לחופשי עד שהופעל עליו לחץ משמעותי בדמות 10 מכות שניחתו עליו פעם אחר פעם, הוביל בסוף לכניעה ושחרור בני ישראל . במהלך העשר מכות אפשר לדמיין את בני ישראל רואים איך פעם אחר פעם יש ניסיון ועוד ניסיון ומכה ועוד מכה וישועה אין .גם הם שאלו את אותם שאלות שנשאלות היום  ובניהם "מה יהיה?". תהליך שלקח הרבה מאוד זמן ושאפשר היה  להתייאש ממנו . גם אחרי  השחרור ממצרים כשכבר היה ברור שזהו נגמרה העבדות רדפו המצרים אחרי בני ישראל עד לים סוף שוב , צפייה לשקט ושלווה ושוב חשש מהלא נודע. ואז הקב"ה גרם לכלות המצרים בים סוף עם קבלת התורה הפך עם ישראל לעם.

בימים הקרובים נציין את יום השואה .

גם ממנה אפשר לראות את המורכבות שהעם הזה חווה . איך מיליונים ראו את בני עם מוכחדים בשיטתיות , מתענים , סובלים סבל רב . אין מה לדבר על חינוך , על תרבות , הקושי היה בלשרוד בקור מטורף מול אכזריות שהיקום לא ידע. איזה מחשבות עברו בראשם של היהודים ? גם הם שאלו  מה יהיה ? מי יושיע? מתי יושיעו ? ועוד

ולבסוף משני תהליכים הכי מורכבים אנו רואים שיצא משהו מיוחד בדמות עם ישראל ומדינת ישראל .

אחרי סבל של 210 שנים על עבדות מעפר ואפר קם לו עם גאה שיצא ממצרים נלחם בשוביו, ניצח , הפך לעם הנבחר ע"י הקב"ה.

אחרי 2000 שנות גלות ושואה שכילתה שישה מיליון מעם ישראל מעפר ואפר ממצב של אין עתיד . קמה לה מדינת ישראל שכולה אור לגויים , מדינה עם צבא ובטחון , עם כלכלה , עם חינוך , דת , תרבות תוך 80 שנה הפכנו למעצמה .

אנו כאנשי אמונה נמשלנו לנשר ומאמינים שיש השגחה לעולם רק שאנו לא רואים את כל התמונה המלאה כפי שהנשר רואה "וקויי ה' יחליפו כח יעלו אבר כנשרים ילכו ולא ייעפו ירוצו ולא יגעו" . הנשר שנמצא למעלה , מעופו הוא הגבוה ביותר מבין העופות , פורס כנפיו ורואה את מבט עליון על כל מה שקיים מתחתיו , ברגע שנבין זאת נדע שיש מבט היסטורי שמתחבר לו והגאולה הקרבה לא תמיד רואים אותה , היא באה ומגיעה בצעדים קטנים, היא קשה , מחירה קשה מנשוא אבל טוב בטוח יהיה בסוף מתי זו כבר שאלה אחרת . כל שנשאר לנו לעשות הוא להתפלל שיהיו תשובות טובות ומהירות לשאלות , שבסופו של דבר נזכה במהרה לחוות תהליך של גאולה והצלחה רבה , שכל העמים שמסביבנו יבינו שעם עם ישראל לא מתעסקים , שיכירו כולם את ההשגחה שיש לעם ישראל מאת הקב"ה.

עם ישראל חי !

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אין מה לפחד הגיב:

    מה יהיה? שואה שניה ואחריה תבוא הגאולה

  2. מאיר דולב הגיב:

    רק עם האמונה ננצח והלוואי שכולנו נחזיק בה גם בימים קשים אלו

  3. עמדי הגיב:

    דברים יפים מאוד שנשמע בשורות טובות בקרוב שכבשנו את רפיח בהצלחה

  4. יהושוע הגיב:

    מעורר השראה, אשריכים שזכיתם לרב כזה בקהילה

כתבות נוספות של יניב פוגל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו