יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

לפיד מזהיר: "בעוד חודש יתחיל הרמדאן, יהיה פה עוד אסון"

לפיד מזהיר על האי-היערכות של המדינה לחודש הרמדאן הקרוב. ודורש לקחת מבן גביר את הסמכויות ולהקים צוות בכיר, "הוא עשוי להבעיר את השטח"

16:23 ,05/02/24
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

 יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת סיעת יש עתיד והציע לו ליטול את הסמכויות מהשר בן גביר "בעוד חודש וכמה ימים, מתחיל הרמדאן. אני רואה חובה לעצמי להזהיר את הממשלה. המדינה לא מוכנה לזה. אין היערכות. אין תוכנית. לא התקיימו דיונים מבצעיים ומדיניים ברמה נאותה. אנחנו בדרך לאסון. לעוד אסון.
 
מדינת ישראל לא יכולה להגיע לרמדאן כשבן גביר אחראי על הר הבית ועל ירושלים. ראש הממשלה צריך לקחת ממנו את הסמכויות, ולוודא שהמשטרה ומג"ב פועלים באחריות. שהם מרגיעים את השטח במקום להבעיר אותו.
 
לא היינו צריכים את הראיון ב"וול סטריט ג'ורנל" כדי להזכר שבן גביר הוא ליצן מסוכן שמעדיף להדליק שריפות במקום לכבות אותן, אבל ברמדאן זה עלול לגרום להתלקחות כוללת שתעלה בחיי אדם. אנשים ימותו. אני אומר לממשלה: ראו הוזהרתם. לא תוכלו לטעון שלא קיבלתם התרעה.
 
בתקופת הממשלה שלנו, שבה לא היתה מלחמה ולא היו רמות מתיחות אפילו קרובות למה שקורה עכשיו, ההיערכות לרמדאן החלה שלושה חודשים מראש.
 
התקיימו דיונים מסודרים גם מבצעיים וגם מדיניים. עבדנו מול הוואקף, מול הירדנים, מול האמריקאים. הוקם מערך הסברה שכלל את כל המשרדים הרלבנטיים, התקיימו דיוני קבינט עם השב"כ, עם מחוז ירושלים, עם הצבא.
 
כל הדברים האלה לא קורים עכשיו. אנחנו בדרך לרמדאן המתוח ביותר בתולדות המדינה. יש כמות התראות מודיעיניות שלא היתה כמותה. אם תהיה התלקחות בירושלים, תהיה התלקחות בכל יהודה ושומרון.
 
הר הבית יהיה במוקד. משם הכל יתחיל. מדינת ישראל ידעה בעבר לעבור את חודש הרמדאן בזכות מדיניות תקיפה אבל מרוסנת, בזכות איזון נכון בין נחישות מבצעית למתינות מדינית.
 
הדבר האחרון שאפשר להגיד על בן גביר ועל הממשלה הזו, הוא שהם יודעים לשמור על איזון נכון. אם יתנו לבן גביר לנהל את אירועי הרמדאן בהר הבית ובמזרח ירושלים, השטח יעלה בלהבות. זה מה שהוא רוצה, אבל זה לא מה שמדינת ישראל צריכה.
 
אני קורא לראש הממשלה ליטול מבן גביר את הסמכויות, להקים באופן מיידי צוות בכיר שיכלול את המפכ"ל, את ראש השב"כ, את מפקד מחוז ירושלים, את אלוף פיקוד מרכז, את משרד החוץ, כדי שיכינו את מדינת ישראל לחודש הרמדאן." סיים

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו