יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » מעניין

תיעוד ראשון: שתי להקות דולפינים שונות שוהות יחד במפרץ אילת

בתיעוד ראשון מסוגו, תועדה אתמול במפרץ אילת להקה מעורבת של דולפינים משני מינים שונים - סטנלה ברודה וארוכת חרטום, ששוטטו יחדיו בים.

10:28 ,11/04/24
עומרי עומסי רשות הטבע והגנים
קרדיט: עומרי עומסי רשות הטבע והגנים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

תופעה ייחודית ומרגשת תועדה אתמול לראשונה במפרץ אילת – שתי להקות דולפינים משני מינים שונים, שוטטו יחדיו במים הצלולים של המפרץ. עומרי עומסי, פקח היחידה הימית במרחב אילת, יצא לסיור לאחר שקיבל דיווח מדייג מקומי על להקת דולפינים באזור שמורת האלמוגים.

"לאחר מספר דקות, זיהיתי להקת דולפינים שקפצו סביב הסירה בעומק הים", סיפר עומסי. "כשהתקרבתי אליהם, זיהיתי שמדובר בשתי להקות דולפינים מסוגים שונים – סטנלה ברודה וסטנלה ארוכת חרטום. היו שם עשרות דולפינים שנעו במהירות רבה יחד".

דפנה פיינגולד, רכזת תצפיות בים האדום מעמותת דלפיס, הסבירה כי בים האדום חיים שני מינים של סטנלות – ברודה וארוכת חרטום. "שני המינים קטנים יחסית וזריזים מאוד. הסטנלה הברודה היא המין הנפוץ ביותר בים האדום ונצפית לעתים קרובות גם במפרץ אילת. לעומתה, הסטנלות ארוכות החרטום נפוצות פחות באזורנו".

לדברי פיינגולד, "ידוע שהמינים הללו עשויים להתערבב זה בזה בדרום הים האדום, אך זו הפעם הראשונה שיש עדות וודאית ומצולמת לכך שהם משוטטים כלהקה אחת בצפון המפרץ באילת. מדובר בתופעה חריגה ויוצאת דופן".

התיעוד הייחודי של עומסי ממחיש את המגוון הביולוגי העשיר והמרתק של מפרץ אילת ובעלי החיים הפעילים במימיו הצלולים. צפויה להיערך פעילות מקיפה יותר של רשות הטבע והגנים לתיעוד ומעקב אחר התופעה החדשה שנחשפה.

צפו בתיעוד

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו