יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

הנה זה הגיע: אושר הצו והמע"מ יעלה ל 18% – צפוי גל של עליות

ועדת הכספים אישרה העלאת שיעור מע"מ מ-17% ל-18% החל משנת 2025. ההחלטה צפויה להעלות את מחירי המוצרים והשירותים לצרכנים.

14:23 ,20/02/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה היום (ג') את הצעת צו מס ערך מוסף (שיעור המס על העסקה ועל יבוא טובין) (תיקון), התשפ"ד-2024.

על פי הצו, עליו החליטה הממשלה כחלק מהתוכנית המאזנת לשנת 2024, החל מה-1 בינואר 2025 יעלה שיעור המע"מ בנקודת אחוז, כך שהמס על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יעמוד על 18% במקום 17% כיום.

הצו יועבר כעת לאישור מליאת הכנסת. אם יאושר, החל משנת 2025 יידרשו הצרכנים בישראל לשלם מע"מ בשיעור גבוה יותר על מוצרים ושירותים.

העלאת שיעור המע"מ צפויה להשפיע על כל תחומי החיים ולהביא לעלייה במחירים של מוצרי יסוד כגון מזון, הלבשה, ריהוט, חשמל ועוד. כמו כן צפויה עלייה במחירי שירותים כגון תחבורה ציבורית, תקשורת, תרבות ופנאי.

משרד האוצר טוען כי העלאת המע"מ נועדה לסייע בכיסוי הגירעון התקציבי ובמימון תוכניות לרווחת הציבור. אולם גורמים באופוזיציה וארגונים חברתיים מתריעים כי המהלך יפגע בשכבות החלשות ויכביד על נטל המחיה של הציבור בישראל.

ח"כ חנוך מלביציקי: "מדינת ישראל משלמת מעל 10 מיליארד שח בשנה על פנסיות תקציביות, למה לא נוגעים בזה? תוספת הרמטכ"ל היא 1.3 מיליארד ש"ח בשנה, ניסו להסדיר את זה בחוק וזה עדיין לא הוסדר ובכל זאת משלמים את הסכום הזה בכל שנה למרות שהוא לא חוקי. אתם לוקחים לעובדי שכר מינימום את ה-430 ש"ח שלהם שבשבילם זה הרבה. זהו מס טיפש שפוגע בחלשים בלי אלמנט צמיחה כלכלי לידו. זה מהלך טיפשי, תחזרו לשולחן הסרטוטים ותביאו לנו משהו שמביא לצמיחה, העליתם ל-18% ולא התחלנו עם לבנון, שוב נעלה מיסים? אני לא אצביע בעד".

ח"כ חמד עמאר: "זו פגיעה בחלשים, התרופות יעלו, הכל יעלה, אני אצביע נגד כדי להיות בעד החלשים."

ח"כ אלי דלל: "אין ספק שאנחנו בתקופה שצריך מיסוי, אבל אני מצפה שלא יביאו לנו את הדברים הקלים. יש פטורים מתשלומי מס שמגיעים לעשרות מיליארדים, יכול להיות שחלקם מוצדקים, אבל צריך לטפל בהם. אני בעד העלאת המע"מ כי אני חושב שאין ברירה, אבל לפני כן היה צריך לעשות עבודה קשה שלא נעשתה."

ח"כ אורית פרקש הכהן: "זה חוסר אחריות לאומית לא לתמוך במס הזה, מי שקרא את הדו"ח של מודיס ראה שאנחנו גם במעקב שלילי, שבו בעוד כמה חודשים ישראל תיבחן על היכולת שלה להוציא את התוכניות שלה לפועל. נכון זה לא מושלם, לא סגרו משרדים, לא קיצצו בכספים קואליציונים, אבל זה לא הזמן לפופוליזם."

ח"כ נעמה לזימי: "מדינה שלא עושה דבר, פונה לצעד שפוגע בחלשים, למה לא לפנות למיסוי הון וחברות גדולות קודם כל? הכי קל זה מס שאף אחד לא ישים לב אליו אבל ירגיש אותו בכל התשומות הנלוות אליו. אני ממש רואה את הצעדים האלה כסיוע להון הגדול ופגיעה באוכלוסייה החלשה ביותר, זה תקציב גזרות".

ח"כ ינון אזולאי: "ב-2013 לפיד הביא העלאת מע"מ, אני במהות שלי נגד העלאת מע"מ, אני מסכים שזה פוגע בחלשים, אני שואל מה קורה מאז יאיר לפיד העלה אותו. אני שואל את האוצר, כשמעלים מס כולם מעלים ואחר כך אף אחד לא מוריד, מה המנגנון למנוע מזה לקרות? יוקר המחייה עולה ובמלחמה עלה עוד יותר".

תמר לוי בונה, אגף תקציבים, משרד האוצר: השיבה לדברים: "זו תוכנית רחבה יותר, הניסיון היה לגעת בכמה שיותר סקטורים, הדורות הבאים סופגים גרעון 130 מיליארד , התקציב סופג קיצוצים משמעותיים בהוצאות התקציב, זה כבר קרה בממשלה. בעלי הדירות הם חלק מהנטל, הבנקים, ציבור העובדים, וגם הציבור הכללי, להשית את זה רק על מס חברות בעת הזו זה 3.75%, זה לא נראה סביר בעת הזו. כל הטבות במס מובאות בפניכם, לגבי הפנסיות התקציביות, יש חבות של מדינה כלפי הפנסיה שלהם, יש לנו התחייבות לעשות צעדים, זה לא בשל בסד הזמנים הזה. כשהייתה התאוששות אחרי העלאת מע"מ, הדבר הראשון שהורידו היה המע"מ. הדרך להתמודד עם המחירים זה תחרות ושיפור הממשקים, אני מקווה שנוכל לעדכן אתכם בקרוב".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו