יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ישראל מקווה לקבל תשובה סופית מסינוואר על עסקת החטופים

משלחת מקצועית ישראלית צפויה לנסוע מחר למצרים לקדם עסקת שחרור החטופים. יש ויכוח על מספר המשוחררים ואורך פוגת האש. תשובת סינוואר צפויה בקרוב.

20:32 ,29/04/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לקראת המגעים הצפויים בנוגע לעסקת שחרור החטופים הישראלים, משלחת מקצועית ישראלית המורכבת מגורמי מקצוע ממוסד, שב"כ וצה"ל צפויה לצאת מחר למצרים כדי לנסות ולקדם את המגעים. הצעדים הבאים בנושא צפויים להתבצע בימים הקרובים.

בימים האחרונים מתקיימים מגעים עקיפים בין ישראל לבין חמאס, בתיווך מצרי, במטרה להגיע לעסקת חילופי שבויים ושחרור החטופים הישראלים שמוחזקים בשטח הרצועה. עד כה טרם הושגה התקדמות משמעותית במגעים.

אחד הנושאים המרכזיים שנותר תלוי ועומד הוא מספר החטופים שישוחררו במסגרת העסקה. ישראל דורשת את שחרורם של 33 חטופים, בעוד חמאס מוכן לשחרר רק 20 מהם. הפער הזה עדיין גדול ומקשה על השגת הסכמה.

נושא נוסף שטרם הוסדר הוא אורך הפוגת האש והרגיעה שתינתן מצד חמאס בעקבות עסקת השחרור. היקף הפוגה יהיה תלוי במספר החטופים שישוחררו לבסוף. ככל שמספר המשוחררים גבוה יותר, כך אורך פוגת האש יהיה ארוך יותר.

בינתיים, הנהגות חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית לשחרור פלסטין קיימו אמש פגישה משותפת לדון בהמשך הדרך בנוגע לעסקת החטופים. מחמאס נמסר כי בפגישה זו "דנו במאמצים לעצירת 'התוקפנות' הישראלית, להשגת נסיגה מיידית, מוחלטת וכוללת ושחרור האסירים".

בישראל ממתינים בימים הקרובים לתשובה סופית של סינוואר, הגורם המצרי המתווך, לגבי עמדת חמאס הסופית בנושא. תלוי בתשובה הזו האם המגעים ימשכו או שישראל תצטרך לשקול צעדים אחרים לשחרור החטופים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו