יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ארה"ב: המזח הימי בחופי עזה יחל לפעול בסוף השבוע הקרוב

לפי גורמים אמריקאיים ואירופאים, המזח הימי שהקימה ארה"ב מול חופי עזה צפוי להתחיל לפעול בסוף השבוע ולאפשר זרימת סיוע, בליווי אבטחת צה"ל

08:16 ,02/05/24
U.S. Central Command
קרדיט: U.S. Central Command
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המזח הימי שנבנה על ידי צבא ארה"ב מול חופי רצועת עזה יחל לפעול כבר בסוף השבוע הקרוב, ומשלוחי הסיוע ההומניטרי לתושבי הרצועה צפויים להתחיל לזרום זמן קצר לאחר מכן. כך על פי גורם רשמי אמריקני ודיווחים של גורמים אירופאים לאתר 'פוליטיקו' האמריקני.

על פי הדיווחים, גורמים רשמיים בארה"ב צפויים לקבל החלטה סופית לאפשר את תחילת פעילות המזח עד יום שישי הקרוב. במידה שההכנות יסתיימו בהצלחה, משלוחי הסיוע למזון, תרופות וציוד רפואי עשויים להגיע לרצועה כבר במהלך סוף השבוע, כך הוסבר. עם זאת, גורמים לוגיסטיים כמו מזג אוויר עשויים לגרום לעיכוב קל בלוח הזמנים.

בבית הלבן ציינו כי הקמת המזח הושלמה במחציתה עד כה. דוברת הפנטגון סברינה סינג אמרה אתמול כי המזח יהיה מוכן להעברת סיוע לתושבי עזה בתחילת חודש מאי. דרך המזח הימי, כוחות צבא ארה"ב יסייעו בהעברת משלוחי המזון והסיוע מספינות מסחריות אל עבר החוף ומשם לשטח הרצועה.

המהלך מהווה מעורבות ישירה נוספת של ארה"ב במלחמה הנוכחית בין ישראל לחמאס, שכן כוחות אמריקניים יוצבו סמוך לחופי רצועת עזה במטרה לסייע בזרימת הסיוע ההומניטרי. ממשל ביידן הבהיר כי כוחות ארה"ב לא ייכנסו פיזית לשטח הרצועה.

עם זאת, הגורמים מצביעים על חשש ממשי מפני ירי רקטות לעבר המזח הימי מצד ארגוני הטרור הפלסטינים ברצועה. רק בשבוע שעבר, מחבלים עזתים ירו מרגמות לעבר אזורי איסוף הסיוע המיועדים של האו"ם. לאור החשש הזה, צה"ל צפוי לספק אבטחת ליווי למשימה האמריקנית המסוכנת.

המהלך נתון לוויכוח וביקורת בישראל ובעולם – בין הרואים בו כלי הכרחי להקלת מצוקת האוכלוסייה האזרחית, לבין אלו שחוששים כי הוא יהפוך לדרך להברחת נשק לארגוני הטרור. כיצד תבוצע המשימה בפועל ומה יהיו השלכותיה על המלחמה בעזה, יתברר בימים הקרובים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו