יום שלישי, 14/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

עבודה עברית בבת עין

למה אנחנו כישוב מעדיפים להעסיק בחברתנו את אחינו היהודים?

15:35 ,29/03/24
ידידיה נסימי
קרדיט: ידידיה נסימי / פועלים יהודים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

כשהוקם הישוב בשנת תשמ"ט (1989), אחד מחוקי היסוד בישוב היה שמירה על טהרת העבודה העברית.

להלן כמה סיבות עיקריות:
ערבות הדדית אנחנו מצווים לסחור עם אחינו היהודים "וְכִי תִמְכְּרוּ מִמְכָּר לַעֲמִיתֶךָ אוֹ קָנֹה מִיַּד עֲמִיתֶךָ", כשאתה מוכר מכור לישראל חברך וכשאתה קונה קנה מישראל חברך". אם אנחנו מביאים בעלי מקצוע שיבצעו אצלנו עבודה מסוימת או צריכים עובדים שיעבדו איתנו, אנו רוצים להעסיק את אחינו ולפרנס אותם. כך אנחנו בונים בישובנו חברה יהודית תומכת ומוסיפים אהבה וחברות בינינו.

תמיכה בנצרכים כשאנו מעסיקים יהודים אנחנו מספקים להם מקור פרנסה ועוזרים להם להחזיק את משפחותיהם ברווח. כך אנו יודעים גם שהכסף שאנחנו מוציאים משמש לדברים טובים וקדושים, כשהעובד או בעל המקצוע ששילמנו לו ישתמש בכסף לצורכי השבת, לקניית תשמישי קדושה וכדו'.
בנוסף, כשפועל יהודי בונה את ביתו של תושב בישוב ומברך את ה' על מה שאכל בבית, הוא מביא קדושה וברכה לבית בו יגורו הוא ומשפחתו וכל דיירי הבית בעתיד. לעומת פועל גוי שבונה את הבית ומתפלל בו לאלקים אחרים.

הסכנה הביטחונית הכנסת פועלים ערבים לישובנו מסכנת את חיי התושבים בישוב, כשאין שום אינדקציה לדעת אם אחד הפועלים יחליט לפתע לפגוע בתושב הישוב ואין מי שימנע זאת ממנו.
בנוסף, כשמתערבבים בינינו פועלים ונהגים ערבים ישנה סכנת התבוללות. השהות שלהם בינינו מהווה סיכון לבנותינו כשהם מסתובבים לידם באין מפריע. כשאנו מרגישים בנח מהשהות שלהם בינינו, משפיעה עלינו מנטליות החיים הלא-טובה שלהם.

האם הדבר אפשרי איך תושב בישוב יכול להרשות לעצמו להוציא כל כך הרבה כסף על בניה עם קבלן ופועלים יהודים?
תושבי הישוב יודעים שהכסף הוא לא הכל, הוא ערך שעומד מול הערך של עבודה עברית, ואנו מוכנים לשלם את המחיר הזה. ערך העבודה העברית חשוב לנו יותר.
באחים שלנו שווה להשקיע יותר!

לאור הסיבות החשובות הללו, אנחנו כישוב מהדרים בשמירה על ערך העבודה העברית בישוב היקר שלנו ושמחים במעלות הטובות הבאות בעקבותיה.

בברכה,
יהושע חי שמחי, תושב בת עין.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חני הגיב:

    לומר את האמת, המייזם הזה תופס תאוצה חזרה לאחרונה וכיף לראות את זה אני מקווה שזה ימשך ככה ורק יתעצם כל הכבוד על העלאת המודעות

  2. יגודיוב הגיב:

    הבנתי שעלות של פועל יהודי ליום היא מעלה 1000 ש"ח כשערבי עולה שליש מזה. לא מבין איך בפועל אפשר לשלם על שיפוץ במספרים כאלה

    1. אחי באמת זה לא קל, אבל אני מכיר הרבה-הרבה משפחות שמוכנות לשלם את המחיר הזה. ההורים שלי למשל שלמו על בניית הבית שלהם מעל חצי מליון ש"ח יותר בשביל בנייה יהודית.
      כשרואים שיש מאות ואלפי משפחות שמעדיפות את ההשקעה בפועלים יהודים זה נותן עידוד שגם אני יכול!
      זהו ההידור מצוה הכי חשובה בדור הזה!

  3. חייה הגיב:

    כל הכבוד לכם אתה בהחלט סמל ודוגמא!!! הלוואי כולם היו ככה

כתבות נוספות של יהושע חי שמחי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו