יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

חופש במעשה – לכבודו של גור המל ז"ל

השבוע נפטר יהודי יקר מאוד, גור המל ז"ל, בגלל שלא הסכים להתחרט על החופש לקיים את ציווי ה' ולהיות יהודי חופשי בארצו

21:07 ,12/04/22
קרדיט: אין קרדיט לתמונה / גור המל ז"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

חג הפסח כשר ושמח! בפסח כולנו מייחלים לצאת מעבדות לחירות, להתמלא בקריאת סיפור ההגדה בצידה-לדרך לקראת החופש הנצחי – הגאולה האמיתית והשלמה.

עם כל השמחה והחירות שבחג, אסור לנו לשכוח את היהודים שעתה, ברגע זה ממש, נמצאים במאסר ובמקום מבודד ואפל, תחת שלטון המדינה ללא חירות ללא שמחה וללא חופש. השבוע נפטר יהודי יקר מאוד, גור המל ז"ל, שנשפט למאסר לפני 22 שנה בשנת תשנ"ט, אחרי שהרג ערבי כנקמה לרצח חבריו שלמה שניאור ליבמן והראל עז בן-נון הי"ד.

גור לא נפטר סתם ככה, לפני שנגזר עליו מאסר עולם בקשו ממנו בבית המשפט שיתחרט על מה שעשה, אך גור איש-אמת "ישאג מי לא ירא" לא הסכים להתחרט על מעשה הנקמה הטבעית ללבו של יהודי, ובעקבות זה החליטו לא לקצוב את שנות מאסרו – זאת אומרת מאסר עד סוף חייו. במהלך שהותו במאסר עבר גור יסורים קשים ותנאי המאסר שלא היו חמורים מאוד. בתקופה האחרונה סבל גור ממחלה בבטן והוא ביקש כמה פעמים ע"י עורך הדין שלו שיטפלו בו ויקחו אותו לבית רפואה להעניק לו טיפול ראוי, אבל השב"ס לא התייחסו לבקשותיו ותחנוניו. גם כשהגיש עתירה לבית המשפט העליון דחו אותו וקבעו לו דיון רק ליום רביעי השבוע, לדיון שלעולם לא יגיע.

בשבוע שעבר דיברו על חופש הדיבור. היום, ביום טוב הראשון של פסח אנחנו רוצים להשתחרר מעוד עול ושעבוד – להיות חופשיים גם במעשינו. כמה ימים לפני הפסח במצרים ה' ציווה לכל אחד ואחד מעם ישראל לקחת לו טלה קטן (שהיה העבודה זרה של מצרים) ולקשור אותו בכרעי המיטה וזאת על מנת שכשיראה זאת השכן המצרי וישאל אותו 'מה אתה הולך לעשות עם הכבש הזה?' יענה לו היהודי בכל הגאוה והתוקף: 'אני הולך לשחוט אותו לה' אלוקיי ולאכול אותו בליל י"ד בניסן כמו שליווה עליי הקב"ה'.

מה העניין של ה' לעשות זאת דוקא רגע לפני היציאה ממצרים, ללבות את השנאה של המצרים לעם ישראל? 'לגרום להסלמה'?! ההכרעה הזאת שהיתה בלבו של כל יהודי להקשיב לציווי ה' למרות הפחדים והחששות שבדבר – היתה הפעולה החשובה ביותר בשחרור עם ישראל משעבוד מצרים. היכולת להשתחרר מהחשיבה המצרית ושעבוד המח והלב לחוקי העולם הזה, ולעשות את ציווי ה' בכל הבטחון והאמונה החזקה היא מה שהוציאה את עם ישראל בפועל משעבוד מצרים לחירות אמיתית, לחופש מעשי בגשמיות.

שנזכה גם בדור הזה להקשיב באמונה טהורה ובבטחון אמיץ לדבר ה' למרות הקושי והבלבולים הנושבים מהצדדים, וכך לצאת מאפילה לאור גדול בגאולה האמיתית והשלמה שנראה אותה בקרוב ממש בעזרת ה'!

פסח כשר ושמח ושבת שלום ומבורך! 😊

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מרדכי הגיב:

    מחזק מאוד. יישר כח

  2. בתיה אהרוני הגיב:

    עד עכשיו בכלל לא הכרתי אותו. כואב הלב שכך זה הסתיים

כתבות נוספות של יהושע חי שמחי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו