שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

שוויון בנטל? אמסלם עותר נגד הפטור מגיוס לערבים ישראלים

השר דודי אמסלם הגיש עתירה לבג"ץ דורש לחייב גיוס גם לערבים כחובה אזרחית, בדומה להחלטה בנוגע לגיוס חרדים. "אני בעד שוויון בנטל לכלל האזרחים".

15:23 ,31/03/24
דוברות
קרדיט: דוברות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ויכוח ציבורי חם עתיד להתגלע בישראל בנושא גיוס חובה לערבים, לאחר שהשר דודי אמסלם מהמפלגה הימנית הגיש היום (יום ראשון) עתירה לבג"ץ הדורשת להחיל את חוק שירות הביטחון גם על האוכלוסייה הערבית במדינה.

בעתירה חריגה שהוגשה באמצעות עו"ד מוטי שמעון, דורש אמסלם מבית המשפט העליון להורות לצה"ל ולשר הביטחון יואב גלנט לשנות את הנוהג הנוכחי ולחייב גיוס של ערבים ישראלים בגיל 18 כמו יתר אזרחי ישראל – לשירות בצבא או לשירות לאומי אזרחי.

העתירה באה בעקבות פסיקת בג"ץ לאחרונה שחייבה גיוס חרדים לצה"ל, ואמסלם טוען שאין זה הוגן שערבים ישראלים ממשיכים להיות פטורים באופן גורף. "המשיבים מתעלמים באופן לא חוקי מקיומם של ערבים המיועדים לשירות ביטחון", נכתב בעתירה.

אמסלם הסביר כי "לפי חוק שירות הביטחון, על כל אזרח ללא הבדל גזע או דת חלה חובת שירות ביטחון. המוצא של אדם אינו שיקול רלוונטי לחיוב או לפטור משירות". עם זאת, הוסיף, "מאז ומעולם חובה זו לא נאכפת על המיעוט הערבי, למעט על דרוזים וצ'רקסים".

לדבריו, המצב הנוכחי מפלה לרעה את הערבים בישראל. "ציבור הערבים זכאי לזכויות האזרח אך לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס. אני בעד ליצור שוויון כך שכלל האזרחים הזכאים לזכויות יישאו בנטל הגיוס לצבא או לשירות לאומי".

השר התבטא בחריפות נגד הפטור הקיים וציין כי "אני לא בונה על המוסד הזה, שקוראים לו היכל הצבועים, אבל מעניין לראות כיצד יצליחו הפעם לברוח מקבלת החלטה לאחר זו שקיבלו לגבי גיוס החרדים".

עתירתו של אמסלם צפויה לעורר סערה בקרב המגזר הערבי והתגובות הראשונות כבר החלו לזרום מצד גורמים ערביים שמגנים אותה כצעד קיצוני ולא מציאותי. מנגד, גורמים בימין טוענים שהגיע הזמן לאכוף שוויון זכויות וחובות בקרב כלל האזרחים.

קרדיט: דוברות

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו