יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

סמוטריץ תוקף: "חליווה אמר מילים גבוהות במקום לקחת אחריות"

שר האוצר סמוטריץ' תקף בחריפות את מכתבו של ראש אמ"ן היוצא חליווה בעקבות מחדל צה"ל ב-73. טען לחוסר לקיחת אחריות וטשטוש גבולות צבא-מדיניות.

14:21 ,24/04/24
דוברות
קרדיט: דוברות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם ביקורת חריפה על מכתבו של אהרון חליווה, ראש אמ"ן היוצא שהודיע על סיום תפקידו בעקבות מחדלי 7 באוקטובר. פוסט ארוך בפייסבוק, תקף סמוטריץ' את חליווה על "אפס לקיחת אחריות" והעדר הודאה בכשלים מצידו.

"קראתי את המכתב שהוא שלח לרמטכ"ל – ים של מילים גבוהות, אפס לקיחת אחריות. שום הודאה בטעות, הכרה בכישלון ובסיבות לו," כתב סמוטריץ' בתגובתו. "עוד 'אחריות' כזו ואבדנו."

אך מעבר לכך, הטיח סמוטריץ' ביקורת נוקבת בחליווה על "עיסוק פסול בפוליטיקה" במסגרת המכתב. לדבריו, זו אינה סמכותו של קצין צבא לעסוק בנושאים פוליטיים כמו החלטה על הקמת וועדת חקירה.

חלק מרכזי בביקורת של סמוטריץ' התמקד בטענה לטשטוש גבולות מסוכן בין הדרג הצבאי לדרג המדיני בצה"ל. "זו אולי אחת הבעיות הקשות בצה"ל של היום – טשטוש עבה ומסוכן של גבולות וסמכות בין צה"ל לדרג המדיני," הוסיף.

סמוטריץ' האשים את חליווה ודרגים צבאיים בכירים אחרים בזלזול בסמכות הדרג המדיני ויצירת "תהליכי עבודה עקומים, לא דמוקרטיים" המוגדרים כ"מסוכנים". לדבריו, מצב זה נובע מתפיסת "אני ואפסי עוד" של הקצונה הבכירה בצה"ל.

"קצינים בכירים שהאחריות הכבדה על כתפיהם והשליחות הקדושה שהם מבצעים במסירות רבה, מבלבלים אותם וגורמים להם לשכוח שבמדינה דמוקרטית צבא כפוף לדרג המדיני וממש לא אמור לחצות את הגבול הזה," נכתב בפוסט.

סמוטריץ' קרא לשינוי יסודי בצה"ל ולמינוי "מפקדים התקפיים ונחושים שיבצעו מהפיכה תפיסתית בצה"ל ויחזירו אותו לימיו המפוארים שטרם השתלטות תפיסות אוסלו על מפקדיו הבכירים". הוא הדגיש כי הרמטכ"ל הנוכחי אינו יכול למנות את מחליפו של חליווה, מאחר שהוא עצמו "חלק מהכשל".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו