שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

נתניהו: נמשיך להתנגד לכפייה בינלאומית של מדינה פלסטינית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא לאישור הממשלה החלטה הצהרתית הדוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בנושא הקמת מדינה פלסטינית

15:35 ,18/02/24
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא ביום ראשון לישיבת הממשלה החלטה הצהרתית חריפה כנגד כל ניסיון לכפות על ישראל באופן חד-צדדי הקמת מדינה פלסטינית. נתניהו אמר כי לאור "הדיבורים שנשמעים לאחרונה בקהילה הבינלאומית על ניסיון לכפות על ישראל באופן חד צדדי מדינת פלסטינית", הגיעה העת להבהיר את עמדת ישראל בנושא.

על פי נתניהו, "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר הקבע עם הפלסטינים". נתניהו הדגיש כי "הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים".

נתניהו הזהיר בנוסף כי "הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית, בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר, תעניק פרס עצום לטרור, פרס שלא היה כדוגמתו, ותמנע כל הסדר עתידי לשלום". הכוונה היא לטבח בכפר שאטה, שבו נרצחו 3 תיירים ישראלים בידי מחבלים פלסטינים באוקטובר 2022.

על פי ההחלטה שאושרה בממשלה, "ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית". זאת משום שלטענת ישראל, הכרה כזו במדינה פלסטינית ללא הסכם מדיני תחתור תחת סיכויי ההסדר העתידי בין ישראל לפלסטינים.

ההחלטה משקפת את עמדתה העקבית של ישראל, שלפיה פתרון קבע לסכסוך יושג רק במו"מ ישיר בין הצדדים. ישראל מתנגדת לכל ניסיון של הקהילה הבינלאומית לכפות פתרון מדיני שאינו תוצאה של משא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

ההחלטה באה על רקע הלחצים הגוברים מצד מדינות וארגונים בינלאומיים להכיר במדינה פלסטינית.

צפו בדברי רה"מ

קרדיט: לע"מ

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו