יום רביעי, 22/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הפיצוי שלא יהיה: היועמ"ש חוסמת מהלכים לתגמל את החרדים

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה פרסמה הנחיות חדשות האוסרות על הממשלה לפצות את הציבור החרדי על הקפאת תקציבי הישיבות, בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את הפטור

19:16 ,31/03/24
דוד קשת
קרדיט: דוד קשת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במכתב חדש שפרסמה היום היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, היא קבעה קו נוקשה כלפי ניסיונות הממשלה לפצות את הציבור החרדי על ההשלכות הכלכליות של פסיקת בג"ץ לבטל את הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות. פסיקה זו אמורה להביא לקיצוץ תקציבי של מאות מיליוני שקלים לישיבות החרדיות, החל ממחר.

בהרב-מיארה כתבה במפורש כי "משרד החינוך יימנע מכל צעד שיש בו משום עקיפת צו הביניים" של בג"ץ להקפיא את תקציבי הישיבות. זאת, לאחר שהממשלה שקלה דרכים שונות לפצות את הציבור החרדי, כמו הגדלת "ערך הנקודה" לקצבאות אבטלה לאברכים, הגדלת תקציבים חלופיים, או מציאת דרכי מימון חדשות.

"אני אוסרת בזאת על כל דרכי הפיצוי האלה," קבעה היועמ"שית במכתבה. "מהלכים כאלה יהוו הפרה ישירה של החלטת בג"ץ."

במקביל, דרשה בהרב-מיארה גם מצבא ההגנה לישראל לנקוט באופן מיידי בצעדים לגיוס בחורי ישיבות חרדים החייבים בשירות צבאי. זאת, בניגוד לעמדות שונות בממשלה שקראו להמתין כחודש עד שתגובש תוכנית גיוס מקיפה, כפי שביקש ראש הממשלה מבג"ץ.

גורמים בלשכת ראש הממשלה ביקרו את עמדתה התקיפה של היועמ"שית. "לא ברור מה כל כך דחוף ליועצת המשפטית לממשלה ליצור קרע בחברה הישראלית בנושא הגיוס," אמר גורם אחד, והוסיף כי היועמ"שית "אינה מוסמכת לרוקן מתוכן את החלטות בג"ץ".

מצד שני, ארגוני חרדים וגופים דמוקרטים שחששו מ"עקיפת חוק" בידי הממשלה, ביקרו דווקא את הניסיונות לפצות את החרדים. "פסיקת בג"ץ ברורה – על הממשלה לכבד אותה," אמרה יו"ר מרכז השלטון החרדי בישראל. "כל דרך לסייע לחרדים באופן עקיף מנוגדת לחוק ועלולה לפגוע בעקרונות הדמוקרטיה."

הפולמוס סביב נושא חילוני-חרדי זה ממחיש את המתחים הגוברים בישראל, בין רצונה לקיים משטר דמוקרטי ושוויון אזרחי, לבין הצורך לשמור על זכויות מיעוט ולהימנע ממשבר חברתי ופוליטי. דיונים ממושכים וניסיונות פשרה צפויים להימשך סביב סוגיית גיוס החרדים בשבועות הקרובים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו