יום ראשון, 19/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

גלנט מעדכן את ארה"ב: "לא נותרה ברירה, ישראל תחל לפעול ברפיח"

שר הביטחון גלנט העביר הזהרה לארה"ב כי לא נותרה ברירה לנוכח סירובי חמאס, וכי פעולה ישראלית ברפיח קרובה.

10:04 ,06/05/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א / הכרוזים שחיה"א השליך במזרח רפיח הקוראים לתושבים לנוע לכיוון צפון-מערב אל אזור חאן יונס ומוואסי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בדקות האחרונות הוטלו כרוזי אזהרה על ידי צה"ל בהם הוא קורא לתושבים בשכונות המזרחיות של רפיח, הסמוכות לגבול עם ישראל, להתפנות באופן זמני לאזור ההומניטרי המורחב במרחב אל-מועסי. הפינוי מבוצע באמצעות כרוזים מהאוויר, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

בכרוזים האדומים נכתב: "צה"ל יפעל בעוצמה רבה כנגד ארגוני הטרור באזור בו אתם נמצאים… למען שלומכם, צה"ל מפציר בכם להתפנות באופן מיידי לאזור ההומניטרי המורחב". הכרוזים מתריעים מפני שהייה בקרבת ארגוני הטרור או התקרבות לגדר הביטחון המזרחית והדרומית.

כרוזים כחולים נוספים מציינים הרחבה של האזור ההומניטרי לשטח הנמשך מצפון חאן יונס ועד מרכז העיר. "באזור זה יימשך הסיוע ההומניטרי המורחב", לפי הנוסח. הכרוזים מזהירים כי "העיר עזה הינה מרחב לחימה מסוכן".

במקביל, שר הביטחון גלנט שוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ועדכן אותו על המתיחות ברצועה. גלנט הסביר לאוסטין את המאמצים שנעשים להגיע להסדר כולל שחרור חטופים ופסקת אש זמנית עם חמאס, אך הדגיש כי בשלב זה "החמאס מסרב לכל הצעה שתאפשר זאת".

לדברי גלנט, "לא נותרה ברירה והמשמעות היא תחילת הפעולה הישראלית ברפיח". הוא הוסיף כי ארה"ב משחקת תפקיד חשוב בקידום השיחות לשחרור החטופים בידי חמאס.

הפצת כרוזי האזהרה והעדכון לארה"ב מרמזים על היערכות ישראלית לפעולה צבאית נרחבת בשכונות המזרחיות של רפיח ובסביבתן בתגובה לסירובי חמאס ולירי הרקטות האחרון.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו