יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

מה פועלות מילים של תפילה // סיפור למוצאי שבת 🎻🎼

מה היה עושה ר' אליהו בתור ילד קטן? ואיך השפיעו מילות התפילה של הבעל שם טוב על יהודי שהיה תקוע בשדה בערב שבת?

22:47 ,17/09/22
קרדיט: אין קרדיט לתמונה / הבדלה במוצאי שבת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

סיפר פעם ר' אליהו, המגיד בעיירה סאקילווקי:

כשהייתי ילד קטן גרתי במעז'יבוז', ושמעתי פעם אחת שהבעל שם טוב אמר: "מי שרוצה שתפילתו תעלה השמימה, שיתפלל עמי מילה במילה". התלהבתי מדבריו וביום שלאחר מכן התחלתי לעשות כך. כשהבעש"ט אמר "אדון" אמרתי אחריו "אדון", כשאמר "עולם" אמרתי אחריו "עולם", וכך המשכתי מילה במילה אחר הבעש"ט, עד שגמר את כל התפלה. כך נמשך הדבר זמן רב.

"בבוקר אחד בתפלה הגיע הבעל שם טוב לפסוקי-דזמרה וכשאמר את הפסוק: "שקר הסוס לתשועה", וחזק וכפל אותו כמה פעמים, וחזר עליו שוב ושוב זמן ממושך. בפעם הראשונה חזרתי אחריו, אך תמהתי מה הוא מכוון בפסוק הזה. הסתכלתי בסדר הכוונות על פי הקבלה שיש בספר משנת חסידים, וראיתי שאין על הפסוק הזה כוונות, והפסקתי להתפלל איתו.

פעם אחת באתי לבית הבעל שם טוב, ראה אותי הבעש"ט ואמר לי: "אליהו, עזבת אותי מלהתפלל עמי". סיפרתי לו את מה שאירע אז שחזר על הפסוק "שקר הסוס לתשועה" הרבה פעמים. סיפר לי הבעל שם טוב שהיה יהודי אחד שנסע בדרך בערב שבת וכבר החשיך היום והוא לא יכל להספיק להגיע למקום ישוב קודם השבת, אז הוא שבת בשדה על אם הדרך. לגזלן אחד גוי נודע שיהודי שובת בשדה מחוץ לישוב, ויצא רכוב על סוסו כדי למצוא אותו ולהורגו". סיים הבעש"ט את הסיפור – "וכשאמרתי את הפסוק "שקר הסוס לתשועה"פעמים רבות בלבלתי לו את הדרך שלא יוכל למצוא אותו".

(מתוך שבחי הבעש"ט)

🍷

אנחנו יכולים לחשוב שהכוונות בתפילה הם להזיז דברים בשמים. יכול להיות שגם, אבל הבעל שם טוב גילה לנו שעם מילות התפלה מזיזים דברים למטה כאן בעולם.

המילים של התפלה הם כמו דרכים בטוחות ומקומות מחסה של גילוי אור אלקי מפני הטבע החומרי והמאיים של העולם הזה. המילים של התפלה שלנו משפיעות בעולם שפע טוב בגשמיות וברוחניות להרבה הרבה יהודים. אפילו אם אנחנו לא יודעים ומכוונים למקרה מסוים כמו אצל הבעש"ט – מספיק להתבונן במילים עצמם ולגלות בהן את הטוב האלקי, לבטח שמשפיעות הרבה טוב ואור אלקי להמון המון יהודים.

(אפשר להתחיל כבר מהסליחות הראשונות שמתחילים לומר הערב (האשכנזים..)

שבוע טוב! 😃

הסיפור נשלח בקבוצת הסיפורים 'באהלי צדיקים – סיפורים'.

נהנתם?

שתפו את זה הלאה!

• אשמח ממש לתגובות על הסיפורים, ולשיח מעניין ותובנות שהיו לכם מהסיפורים! 👍🏻 •

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חנה ח הגיב:

    יפה. אהבתי

  2. חזרי הגיב:

    יפה מאוד ומחזק

  3. אלוף הגיב:

    הסיפורים המשמחים של שמחי:)

כתבות נוספות של יהושע חי שמחי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו