יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » מעניין

'אל תצחקו עליה' // סיפור לפסח

מה השפת אמת מגור אמר לגבי חומרות בפסח? ומה אפשר ללמוד מהן?

14:26 ,20/04/22
קרדיט: אין קרדיט לתמונה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

השפת אמת מגור, נכדו של החידושי הרי"מ, היה מהרביים הכי גדולים גם בכמות וגם באיכות. מסופר שהתחתן בזיווג שני, בגיל 35, עם אשה צדקת ושמה רייזיל, שהיתה בתו של הצדיק רבי ברוך מגורליץ (בנו של ה"דברי חיים" מצאנז. בשבילה היה זה הזיווג השלישי כי שני בעליה הראשונים נפטרו.

לשפת אמת היתה כבר משפחה גדולה עם הרבה צאצאים, בנים ונכדים וכו', והנה נכנסת אשה חדשה וזרה למשפחה לבית, היה מעט קשה לבני הבית לקבל את זה.

מיד אחרי פורים כשמתחילים כבר להתחיל לנקות את הבית לפסח, קרא השפת אמת לכל הילדים והנכדים ואמר להם: "תדעו שאשתי החדשה, רייזיל, היא נכדה של ה"דברי חיים" מצאנז, ובצאנז מאוד מחמירים בפסח – מה שאנחנו מתלוצצים מהם" (חסידות גור מגיעה מקוצק, ובקוצק התלוצצו מאוד במי שמחמיר לעצמו במה שלא מחמירים כולם). המשיך השפת אמת – "אם תראו אותה עושה דברים משונים, משיגעס'ן (שגעונות) כאלה שלא רגילים אצלנו בגור, חס וחלילה אל תצחקו עליה – דעו לכם שהיא צדיקה בת צדיק בן צדיק, וח"ו לצחוק על מעשיה!"

בני המשפחה הבינו כבר שיש על מה לצחוק, אבל התאפקו והתכוננו לראות מה יקרה.. לפני פסח ראו כולם שהיא מפרקת את הידיות מכל הדלתות לעשות להן ניקיון יסודי ע"י ליבון, כי נוגעים בהן כל הזמן ובוודאי נדבק עליהן חמץ. ביתו של השפת אמת היה ממש ארמון עם עשרות חדרים, ולפרק את כל הידיות של הדלתות ולעשות להן ניקוי יסודי – זה פשוט שיגעון, אבל בני המשפחה היו צריכים לשתוק ולקבל זאת.

(סיפורי צדיקים עם ביאור מאת הרב יצחק גינזבורג)

🍷
בסיפור נראה שהשפת אמת לא הסכים עם מעשיה שבאמת קצת חורגים מהשכל הפשוט והניקיון לפסח. אבל בכל זאת אם יהודי החליט להחמיר והוא שמח מזה, הוא מבסוט על זה – אל תצחק עליו, תן לו ליהנות ובוודאי שיצמחו מכך גם דברים טובים.

לדעת לקבל גם את השיגעונות של האחר זו גדלות – אחד מהדברים אנו רוצים להגיע אליהם בפסח, לצאת מהקטנות הצרה והמיצרה ולהגיע לגדלות.

אם ירצה ה', מחר אשלח סיפור משלים לסיפור הזה…
אז מועדים לשמחה! 😊


הסיפור נשלח בקבוצת הסיפורים 'באהלי צדיקים – סיפורים'.

נהנתם?
שתפו את זה הלאה!

• אשמח ממש לתגובות על הסיפורים, ולשיח מעניין ותובנות שהיו לכם מהסיפורים! 👍🏻 •

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אלימלך הגיב:

    יפה מאוד, מחכה לסיפור המשלים

כתבות נוספות של יהושע חי שמחי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו