יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

'יחידות כללית' עם מנהיג ישראל • סקירה ותמונות נדירות

ארגון 'לחלוחית גאולתית' מגיש צרור תמונות נדירות מהרבי מלובביץ' מלך המשיח, בעת 'יחידות כללית' בבאחד השנים, יחד עם סקירה קצרה על המעמד המיוחד

01:42 ,26/02/24
אתר 'לחלוחית גאולתית'
קרדיט: אתר 'לחלוחית גאולתית'
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

'עניתי ברור על שאלותיו בהיחידות הכללית': צוות ארגון 'לחלוחית גאולתית' מגיש צרור תמונות נדירות מהרבי מלך המשיח, בעת 'יחידות כללית' בסוף חודש תשרי באחד השנים, יחד עם סקירה קצרה על מעמד העברת ה'יחידות' הפרטית לכללית • האם מהות ה'יחידות' השתנתה כשעברה מהפרט לכלל? ומהי המעלה המיוחדת שהתווספה ליחידות הכללית? • לסקירה ותמונות

•••

תשמ"א היתה שנת 'הקהל', מספר האורחים היה גדול מאד ומאז הפסיק הרבי לקבל אנשים ל'יחידות פרטית' (למעט יחידי סגולה), ומאז בא לעולם מושג ה'יחידות כללית', בו נכנסים בקבוצה, (בתחילה היה זה בחדרו של הרבי וב'גן עדן התחתון', בהמשך בזאל הקטן בקומה העליונה ובשנים האחרונות בבית המדרש הגדול). 

תחילה שומעים שיחה-ברכה מפי הרבי, ואחרי כן ניגשים למסור את הפ"נ לידיו הקדושות של הרבי ולקבל דולר, 'שליחות מצווה' לצדקה. לאורך השנים היו הרבה יחידויות קבוצתיות, לשלוחים כאלה ואחרים, לתלמידי ה'קבוצה' החוזרים לארץ ישראל ועוד, אבל מעתה גם אורחי תשרי נכנסו בקבוצות.

בדרך כלל חולקו קבוצות הנכנסים ל'יחידות כללית' לקטגוריות. יחידות לחתנים וכלות, יחידות לבר מצוה, יחידות לתלמידי הישיבה, יחידות לאורחים, יחידות לבעלי אמצעים ותומכי חב"ד, יחידות לשלוחים. במשך השנים היו שינויים. היו שנים, כמו תשמ"ג, שהיתה יחידות לדוברי אנגלית ועוד אחת לדוברי צרפתית ועוד חלוקות מעין אלו. בתשד"מ היה עוד דבר מיוחד – יחידות לתושבי כפר חב"ד ונחלת הר חב"ד. וכיוצא באלה בשנים אחרות.

הרבי התייחס למעמד זה כמה וכמה פעמים, גם בפתקים ליחידים וגם בדבריו ברבים, כי אין בכך שום חסרון לעומת היחידות הפרטית. אדרבה, אמר הרבי מלך המשיח, כאשר נפגשים במעמד כמה וכמה עשרות מישראל והפגישה היא בבית הכנסת ובית המדרש יש בכך יתרון ומעלה. למשל לאחד שהתלונן על כך שאין הוא זוכה ליחידות כתב הרבי:

מהיר. לפלא הכי גדול כתבו ע"ד [על דבר] שאין עתה 'יחידות' לכאו"א בפ"ע [לכל אחד ואחד בפני עצמו] – שכנראה אינו יודע (או שלא הגיעו – ראה לקו"ת ר"פ [ליקוטי תורה ריש פרשת] שמיני) המדובר וכמה פעמים ע"ד [על דבר] גודל המעלה דהיחידות הכללית ובביהכנ"ס [ובבית הכנסת] ובבית המדרש וכו'.

יתירה מזאת, אנו מוצאים בתשובת הרבי שליט"א ליהודי ששיגר לו שורה של שאלות: עניתי ברור על שאלותיו כהנ"ל [כל הנזכר לעיל] בהיחידות הכללית.

אתר 'לחלוחית גאולתית'

קרדיט: אתר 'לחלוחית גאולתית'

אתר 'לחלוחית גאולתית'

קרדיט: אתר 'לחלוחית גאולתית'

אתר 'לחלוחית גאולתית'

קרדיט: אתר 'לחלוחית גאולתית'

אתר 'לחלוחית גאולתית'

קרדיט: אתר 'לחלוחית גאולתית'

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

3 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דוד 3 הגיב:

    ואוו, ונראות תמונות ברורות עם צבע, באמת נדיר

    1. מאיר הגיב:

      לא בטוח שכך הן צולמו יש היום תוכנות שמוסיפות צבע

כתבות נוספות של לחלוחית גאולתית חבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו