יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

בפעם הראשונה: יירוט מבצעי מוצלח למיירט 'חץ 3' במרחב ים סוף

צה"ל ומשרד הביטחון הודיעו כי בוצע לראשונה יירוט מבצעי מוצלח של טיל בליסטי בחלל באמצעות מערכת ההגנה 'חץ 3'. היירוט בוצע במרחב ים סוף

07:44 ,10/11/23
אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון.
קרדיט: אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון.
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

צה"ל ומשרד הביטחון מודיעים: בפעם הראשונה, יירוט מבצעי מוצלח למיירט 'חץ 3'- שכבת ההגנה העליונה על מדינת ישראל

לוחמות ולוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר שיגרו הערב לראשונה את מיירט 'חץ 3', שיירט בהצלחה במרחב ים סוף מטרה שנורתה לעבר ישראל. היירוט בוצע הרחק משטח ישראל.

זהו היירוט המבצעי הראשון באמצעות מיירט 'חץ 3', שנכנס לשירות מבצעי בשנת 2017. הוא מצטרף ליירוט המבצעי הראשון של מיירט 'חץ 2' בשבוע שעבר.

מערכת 'חץ 3', שמפותחת ומיוצרת במשותף ע"י מנהלת 'חומה' במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), בהובלת התעשייה האווירית, הינה מערכת הגנה אווירית מתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה.

"חץ 3" הינו מיירט אקסו-אטמוספרי בעל יכולת יירוט ארוכת טווח, בגובה רב מעל לאטמוספירה.

התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק, מיירטי ה'חץ' ומכ״מי הגילוי. חברת 'אלביט מערכות' מפתחת את מערכת השליטה והבקרה. החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית- 'תומר' וחברת רפאל הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח וייצור מיירט 'חץ 3'.

מנכ״ל התעשייה האווירית, בועז לוי: ״מדובר ביירוט היסטורי, המדגיש באופן אסטרטגי את המענה הרב שכבתי של מדינת ישראל מול איומים בליסטיים ארוכי טווח.

מערכת החץ הינה מרכיב ההגנה המרכזי של מערך ההגנה הרב שכבתית המופעלת ע"י חה"א כנגד טילים בליסטיים, והיא מוכיחה שוב כי למדינת ישראל יש את הטכנולוגיות המאפשרות פגיעה של כדור בכדור, גבוה בחלל, ובעיקר את האנשים שמאחורי המערכות – אלה שחלמו, יזמו, תכננו ובנו את המערכות ואלה שמפעילים אותן.

היירוט המבצעי הראשון באמצעות מערכת חץ 3, שיירטה טיל קרקע קרקע ארוך טווח ששוגר לכיוון אילת הרחק מגבולות ישראל, יחד עם סדרת היירוטים מהימים האחרונים באמצעות מערכת חץ 2, מדגישים את היכולת שפותחה על ידי התעשיה האווירית לישראל בהובלת משהב"ט והסוכנות להגנה מטילים בארה"ב.

עובדי התעשייה האווירית ושותפינו בתעשיות הבטחוניות בישראל, רפאל, תומר ואלביט, פועלים כל העת בתמיכה ושיתוף פעולה מלא עם משרד הביטחון וצה״ל, וגאים לשמור על בטחון ישראל כנגד כל איום.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו