יום ראשון, 19/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נתניהו בטקס הזיכרון: היקף הקטל בשואה שקול ל-5,000 7 באוקטובר

בטקס "לכל איש יש שם", נתניהו הקריא את שמות קרובי משפחתו שנספו בשואה. הוא קרא שיר מחמיו על אובדן המשפחה

17:03 ,06/05/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (יום שלישי) בטקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בטקס "הנחת הזרים" ביד ושם, פתח נתניהו את יום הזיכרון הלאומי, לאחר מכן הוא הדליק נר זיכרון בכניסה למשכן הכנסת, ולבסוף השתתף בטקס המרכזי "לכל איש יש שם".

בטקס "לכל איש יש שם" נשא נתניהו נאום מכונן בו הפגין את הקשר שהוא רואה בין השואה לבין הטרור שישראל נלחמת בו כיום, אך גם הדגיש את ההבדל הגדול ביניהם. "אמרתי אמש בטקס הזיכרון ביד ושם, שהכוונה של המרצחים והאנסים ועורפי הראשים והחוטפים של יקירינו שעדיין שם ואנחנו נחושים להוציאם, זו אותה הכוונה של הקלגסים הנאצים שרצחו שליש מבני עמנו. ההבדל הוא, שיש לנו חיילים גיבורים, שמאות מהם נפלו בגבורה אין קץ, ואחרים נפצעו."

נתניהו המשיך ואמר כי "היקף הקטל בשואה הוא בלתי נתפס. הוא שקול ל-5,000 שבעה באוקטובר. לכל איש ואישה יש שם, ולרבים קרובים שעדיין כאן." לאחר מכן הוא הקריא את שמות קרובי משפחתו של חמיו, שמואל בן ארצי ז"ל, שנספו כולם בשואה.

בין היתר, נתניהו קרא שיר שכתב חמיו, שמואל בן ארצי, בנפשו הפואטית על אובדן משפחתו בשואה. "חלום. הלילה הייתי בעירת מולדת…אחי את עמסו לי השאיר – ואיננו! לבד שם בכיתי עד סוף החלום". נתניהו סיים את דבריו באמרו: "יהי זכרם ברוך, ה' ייקום דמם, שלהם ושל כל ששת המיליונים אחינו ואחיותינו".

בדבריו הנרגשים והמרגשים הפגין נתניהו את הקשר העמוק שלו לשואה, לזיכרון ולמורשת. הדברים היוו תזכורת חשובה לחשיבות של שימור הזיכרון וקריאת שמותיהם של הקרבנות, כפי שבוצעה היום במסגרת טקס "לכל איש יש שם".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו