יום רביעי, 22/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

"לא נעמוד מנגד" – ביידן מבטיח לתמוך בישראל אם איראן תסלים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר בראיון תקיף כי ארצות הברית עלולה "להיגרר פנימה" לעימות עם איראן אם המשטר בטהרן יצליח להחליש משמעותית את יכולותיה

21:38 ,17/04/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שיגר אזהרה חריפה לעבר איראן בראיון מיוחד שפורסם  בוול סטריט ג'ורנל. בדבריו, התייחס ביידן למתקפה שביצעה איראן על ישראל ולתגובה האפשרית של וושינגטון אם איראן תנסה להסלים שוב את העימות.

"אם איראן תצליח בסופו של דבר להחליש באופן משמעותי את יכולות ההגנה של ישראל, ארצות הברית עלולה להיגרר פנימה לעימות," אזהר הנשיא האמריקני. "ישראל היא השותפה החזקה ביותר שלנו באזור המזרח התיכון, ולא ייתכן שנעמוד מנגד אם ההגנה העצמית שלה תתרוקן ואיראן תוכל לבצע את המטרה ההרסנית אליה כיוונה במתקפה האחרונה."

דברים אלו מהווים את האזהרה הישירה והחריפה ביותר שמשדרת הנהגת ארצות הברית לעבר איראן בהקשר של המתיחות הגוברת באזור, זאת במקביל להבטחות חוזרות ונשנות מצד וושינגטון להגן על ישראל ועל האינטרסים האמריקניים במזרח התיכון.

ביידן לא פירט כיצד בדיוק עלולה ארה"ב "להיגרר פנימה" למעורבות צבאית נרחבת באזור במקרה של הסלמה איראנית חמורה. אולם דבריו מרמזים כי התסריט של חיסול מלא של יכולות ההגנה העצמאיות של ישראל יהווה קו אדום עבור הממשל האמריקני.

גורם בכיר בממשל בישראל אמר היום, כי לאחר המתקפה האחרונה של איראן, קיבלה ממשלת ישראל החלטה להגיב בתקיפה חזקה מיידית על איראן. אולם, לדבריו, השיחה שקיים ראש הממשלה נתניהו עם ביידן טרם הפעלת התגובה הישראלית – "הולידה חשש בישראל ממשבר מדיני עם ארצות הברית ובעלות בריתה אם ישראל תפעל ללא תיאומים מפורטים".

מכך עולה כי למרות האיומים של נשיא ביידן והנכונות האמריקנית להגן על ישראל – קיימת עדיין דילמה קשה בירושלים בנוגע לתיאום הצעדים הבאים מול וושינגטון, על מנת למנוע משבר דיפלומטי מול הממשל האמריקני והקהילה הבינלאומית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו