יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ביידן מותח ביקורת חריפה: "נתניהו טועה, שתיזום הפסקת אש"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתח ביקורת חריפה על מדיניות ראש הממשלה נתניהו בנוגע לרצועת עזה וטען כי המניעה מהכנסת מזון ותרופות לרצועה היא "טעות".

09:03 ,10/04/24
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתח ביקורת חריפה על מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתמודדות עם המצב ברצועת עזה ועל הסירוב להכניס סיוע הומניטרי לרצועה. ביידן אף טען כי המניעה להכנסת מזון ותרופות לאוכלוסייה הנצורה בעזה היא "טעות".

"אני חושב שמה שהוא (נתניהו) עושה זה טעות. אני לא מסכים עם הגישה שלו," אמר ביידן בראיון לערוץ CNN. "מה שאני מבקש מהישראלים זה לקרוא להפסקת אש, ולאפשר ב-6-8 שבועות הקרובים הכנסה מלאה של מזון ותרופות לרצועה."

הנשיא האמריקני המשיך וציין כי הוא דיבר עם ממשלות מדינות ערב כמו סעודיה, ירדן ומצרים, וכולן מוכנות להכניס אספקות מזון ועזרה הומניטרית לרצועה אם ישראל תתיר זאת. "אני מאמין שאין תירוץ להימנע מהכנסת תרופות ומזון לאנשים שזקוקים לזה, זה חייב לקרות עכשיו," הדגיש.

ביקורתו החריפה של ביידן נוגעת למדיניותה הנוכחית של ממשלת נתניהו, שדוחה בינתיים כניסת אספקות וסיוע הומניטרי לרצועת עזה החמושה, בטענה שיהיה קושי לוודא שהסיוע לא יזלוג לידי ארגוני הטרור החמושים שולטים בשטח ויופנה לפעילות צבאית.

ישראל גם חוששת שכניסה של סיוע הומניטרי מצד שלישי עלול לאפשר חדירת פעילי חמאס ונשק לרצועה. משרד החוץ הישראלי טען כי העדיפות הראשונה צריכה להיות הפסקת האש לפני כל דיון על סיוע.

דבריו של ביידן צפויים להעצים עוד יותר את הלחצים הבינלאומיים על ישראל להקל על המצור על עזה לצורך כניסת אספקות אזרחיות. מצד שני, הם עלולים לשחוק את האמון של נתניהו בתמיכתה הנחרצת של וושינגטון על רקע ההסלמה הביטחונית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו