יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

יהודים מעסיקים אחים!

מה כזה משמעותי להפיץ עבודה-עברית אחרי פיגוע? מה החשיבות הגדולה בהעסקת יהודים? אולי זה יותר מזה...

15:32 ,04/04/22
קרדיט: העמותה לפיתוח איתמר. למצולם אין קשר לכתבה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ביום הפיגוע וביום שאחריו הלכו כמה בחורים לבני-ברק להדביק ולחלק סטיקרים של עבודה עברית. על הסטיקר כתוב 'עבודה עברית – אהבת ישראל'. יהודים מהעיר ממש התלהבו והרבה הדביקו, מעל 80 סטיקרים הודבקו בפועל ועוד כמה עשרות חולקו לאנשים שידביקו אחר כך.

מה כזה משמעותי וחשוב להפיץ עבודה עברית אחרי פיגוע, אתם שואלים? באמת מה שצריך אחרי פיגוע היא פעולת נקמה באויב. במצב היום, בתור אזרחים ש'לא שואלים אותנו' ואנחנו לא 'ממקבלי ההחלטות', קשה לפעול בפשטות לפי מוסר התורה בלי להיתפר על איזה תיק ולהיכנס לכלא. אם הפיקוד הצבאי היה עומד בתקיפות מול הערבים ונותן מכה מוחצת והרתעה חזקה – זו היתה תגובה הולמת אחרי פיגוע (וכנראה שלא היו עוד כאלה..).

אבל יש משהו שכן עוזר ומקדם בשטח שכולנו יכולים להתחזק בו – בעבודה עברית. למה? כי התחזקות בעבודה עברית היא לא תגובה לפיגוע.

 

הצבא והמשטרה אחרי פיגוע הכי הרבה מחסלים את המחבל בדחילו ורחימו, הורסים את ביתו של המחבל אחרי בירוקרטיות מרובות, ומפזרים לאוויר תחושת שקט וביטחון מדומה, עד לפיגוע הבא…

ומה אנחנו עושים היום אחרי פיגוע? בעיקר זועמים ומתעצבנים, כואבים ועצובים – על המדינה, הצבא והמשטרה שלא עושים כמעט בשביל למנוע. אנחנו מרגישים שגם לביטוי הרגשות שלנו אין חופשיות ואין מענה.

במקום להיכנס לראש של מה התגובה המיידית הנדרשת ממני כשאין לי איך, בואו ננסה לחשוב מה יועיל ויעזור לכולנו לטווח הארוך לצאת מ'בעיית הערבים והיהודים' (או מספיק 'בעיית היהודים').

עיקר העבודה בנפש וההחלטה שאני הולך על עבודה עברית, היא לראות ולהרגיש את התחושה החמה בנתינת כסף או משכורת ליהודי, לאח שלי. כמה כיף זה לדעת שבכסף שאני נותן משתמשים בשביל לקנות אוכל לשבת או תפילין לילד. כמה אהבה ואחווה אנו מוסיפים במשא ומתן בינינו, בעבודה וגם סתם כך בקניות.

זו גם הסיבה שעבודה עברית היא לא תגובה לפיגוע, היא לא נובעת מתחושה שעכשיו אדפוק את הערבים ואמנע את הפיגוע הבא. אולי גם, אבל בעיקר זו התמסרות אישית לאהבה החזקה והערבות שבינינו, העם היהודי, אם היא יקרה לנו.

ברור שכשאנו נהיה מלוכדים ומאוחדים יחד נמנע גם את ההתבוללות ונתינת כסף למלחמה נגדנו, מה שיוריד משמעותית את האפשרות לפגוע בנו.

'סטיקר עבודה עברית' על האוטו הוא החלטה, הוא חותם וחריטה על הלב – האהבה שבין אחים חשובה מהכל, ואני אמסור על כך את עצמי גם אם יש לזה מעט מחיר.

אחרי פיגוע החום היהודי בלבנו מתעורר וזה זמן טוב להוציא לפועל את הרצונות הטובים שאנו כן יכולים לעשות ולקדם במציאות. יאללה מי מדביק?…

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

8 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רעות הגיב:

    הלוואי וזה יקרה, כל הבעיות שלנו יפתרו!!!

  2. אור הגיב:

    רק שכחת שמה שכתבת כאן יעלה את המחירים בעוד 30%. בסוף הכסף מדבר. נקודה

    1. אני לא יודע מה ידוע לך, אני כן יודע שיש היום ב"ה מאות ואלפי משפחות בארץ שמעסיקות רק פועלים ובעלי מקצוע יהודים, ומשתדלות לקנות ככל האפשר במכולות שלא עובדים בהם ערבים ויותר יהודים.
      ההורים שלי מאז החתונה (כבר 30+ שנה) קונים ומעסיקים רק יהודים, וברוך ה' יש להם בית גדול, פרנסה בשפע, והם שמחים עד הגג.

      החישובים האלה הם מספרים יורדים ועולים בראש. אם האדם משתעבד לכסף גם 20,000₪ בחודש לא יספיקו לו, ואם הוא משקיע מעצמו לערכי יהדות החשובים עבורו – הוא יגלה שההשקעה לא גורעת מתנאי המחיה שלא כלום, ואולי אפילו משפרת אותם יותר.
      נקודה שאפשר לחשוב עליה.

      1. יהודי שעובד בבניה הגיב:

        נכוןןןןן. עם ישראל תעסיקו רק יהודים. גם אם זה עולה קצת יותר זה עדיין עולה הרבה פחות….

      2. מנחם דוד הגיב:

        מה שאתה אומר בעצם זה להשתמש באמונה. כל אחד והדרגה שלו

        1. ממש כך! העיקר להתקדם ולעלות תמיד יותר למעלה, לאמונה יותר עמוקה וחזקה.
          העיקר לא להישאר אף פעם באותו מקום בו הייתי.

  3. מנחם הגיב:

    כתבה חשןבה מאוד מאוד בימים אלו

  4. פגוע הגיב:

    ממש צודק. חייב להפסיק להעסיק את הרוצים שלנווווןןן

כתבות נוספות של יהושע חי שמחי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו