שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

תרגיל אוגדת איו"ש – באיזה סרט אתם חיים?

תגובה לתרגיל ההזוי שביצעו אתמול בחטיבת אפרים המביים את המתיישבים היהודים כאויב

11:21 ,06/02/24
אין קרדיט לתמונה
קרדיט: אין קרדיט לתמונה / התרגיל בחטיבת אפרים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לכבוד מפקד אוגדת איו"ש יעקב דולף:

התרגיל הצבאי שהתבצע אתמול (שני) בחטמ"ר אפרים מביים תרחיש בו נרצחה תינוקת יהודיה בפונדוק בידי ערבים, ובתגובה שריפת רכבים בידי יהודים בכפר וחטיפת ערבי תוך הקפצת החטיבה היהודית בשב"כ ויחידת דובדבן כדי לטפל במתיישבים שלפי התרגיל נמלטו לישוב רמת גלעד הסמוך.

על רקע המלחמה וההצלחה הנוראית של החמאס לחטוף כ-250 יהודים, היה לכם כאן ניסיון לביים את אותו התרחיש, אולי בקטן יותר, רק הפוך על יהודים. המשוואה הזו לא נכונה ויסודה בטעות קטנה.

בתרבות הגויית הרוקדת סביבנו רצח והשחתה הם מעשים שאי אפשר להתמודד אתם ואין דרך לחנך את האנושות אחרת. תראה את הסקרים על מקרי רצח בעולם ואיך הם מנתחים זאת. לכן אמריקאי בניו יורק ששמע על מקרה רצח בעירו הדבר לא יעניין אותו, מבחינתו זהו דבר שבשגרה וזו המציאות. החיים בעיניו הם הישרדות שלפעמים מצליחה ולפעמים פחות.

אך בתרבות היהודית החיים שיהודי מקבל במתנה הם לא לריק. יהודי חי כל העת בתחושה שלא נולדתי לעולם סתם וגם לחיים שאחיה כאן יש משמעות. ההקשבה שלנו לציווי ה' היא מתוך סיבה עמוקה "לְאַהֲבָה אֶת הוי' אֱ-לֹהֶיךָ לִשְׁמֹעַ בְּקֹלוֹ וּלְדָבְקָה בוֹ כִּי הוּא חַיֶּיךָ וְאֹרֶךְ יָמֶיךָ". כל מצווה בתורה נועדת להוסיף חיים, לי באופן האישי ולעולם בכלל. כך גם אחת המצוות החשובות בעשרת הדברות שקראנו בתורה בשבת האחרונה, היא המצווה לכבד את ההורים: "כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ לְמַעַן יַאֲרִכוּן יָמֶיךָ".

מלאי הסרטים במאה השנים האחרונות מלאים ברצח ואונס, גניבה ושחיתות. מן ניסיון לצייר את חיי האנושות ככאלה, חיים סתמיים ובזויים. אולי שטיפת המח בתרבות הזו נתנה את הרעיון לביים תרחיש הזוי כזה כתגובה יהודית, אך התרבות היהודית והמוסר היהודי פשוט לא חיים בסרט הזה.

גם כשתורתנו מצווה אותנו להעמיד לדין רוצח ולחייבו מיתה, היא לא באה כהמשך למעשים כאלו חלילה אלא כדי לקדש את חייו של כל אדם אחר ולמנוע מתופעה כזו להתרחש בעתיד.

כשהתרבות הערבית באיו"ש ובשאר הארץ מקדשת מוות של יהודים, התגובה היהודית (המוטלת קודם כל על צה"ל) לא עומדת כלל בהשוואה למעשי הרצח והטרור מהצד הערבי. התגובה היהודית היא מוסרית וצודקת מפני שהיא באה למנוע פגיעה בחיי יהודים ומעריכה יותר חיי אדם, ולא להיפך. ממילא הניסיון שלכם להשוות בין הטבח הנורא שביצעו הערבים מעזה ל"מסע הרג" של מתיישבים יהודים הוא שטות גמורה.

ההצעה לך, יעקב, ולחבריך בצמרת הביטחון היא לחשב מסלול מחדש בנוגע ליחס לאחיכם היהודים בשר מבשרכם, ולקחת חלק פעיל בישום המוסר היהודי של תורתנו הקדושה היכן אתם מוסיפים בחיי יהודים ואדם והיכן להיפך.

דרך אגב: כהערה מליצית אך אמיתית, אין ליהודים מה לעשות עם חטוף ערבי. או שהורגים כי הוא חייב מיתה, או שמגרשים לארץ אחרת. כך שחבל לבזבז אנרגיות מיותרות על תרחישים שאין סיבה שיקרו בעתיד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מני הגיב:

    תגובה מושלמת!! יישר כח

  2. מאיר ד הגיב:

    יפה מאוד, ונחמד לפגוש את הטורים שלך, הרבה זמן לא נתקלתי בהם

  3. חייה הגיב:

    אתה מדבר מנקודת מבט שכולנו אחים אבל השמאל הצהיר בפה מלא שאנו לא אחים שלו אז קל להבין למה הם מתנהגים כך

    1. גם היצר הרע אומר לנו שאנחנו נפרדים מה' – זה נכון? הם יכולים לומר אבל לא יכולים לברוח מכך. אני לא יודע מי אמר.. אם אנחנו נאיר פנים ונקבל כל יהודי באהבה הוא יחזיר לנו אהבת אח אמיתית "כמים הפנים לפנים"

  4. יאיר לוי הגיב:

    מדוייק ביותר, מומלץ שמישהו ימצא את הדרך לשלוח אליו את הטור המדהים הזה

כתבות נוספות של יהושע חי שמחי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו