יום שלישי, 14/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

חודש לל"ג בעומר: עשרות רקטות נורו לעבר מירון, ילדה נפגעה

כ-30 רקטות שוגרו מלבנון לעבר מירון והסביבה. רובן יורטו וחלקן נפלו בשטחים פתוחים. בנס גדול לא היו נפגעים חמורים, למעט ילדה בת 12 שנפגעה מחרדה

09:09 ,28/04/24
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

סמוך לחצות, שיגר חיזבאללה מטח של כ-30 רקטות לעבר אזור מירון והגליל העליון. התקיפה היוותה סכנה ממשית לחיי אדם.

האזעקות נשמעו בשעה 23:52 ביישובים בסביבת מירון, ובהם מרום הגליל, ספסופה, אור הגנוז ובר יוחאי. לפי דיווחי התקשורת הקטארית, המטח כלל 30 רקטות ששוגרו משטח לבנון.

בחסדי שמים, רוב הרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, וחלקן נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים למעט ילדה בת 12 שנפגעה מחרדה וטופלה בביתה על ידי צוותי מד"א. מועצת מרום הגליל אישרה כי ביישובים עצמם לא היו נפילות.

ראש מועצת מרום הגליל, עמית סופר, הביע הקלה על שלא היו נפגעים, אך גינה את התקיפה: "הערב שוגרו עשרות טילים לעבר היישובים ובנס גדול אין כאן פצועים והרוגים. אנחנו סומכים על צה"ל שידע להשיב אש חזקה יותר ולהרחיק את איום המחבלים מהגדר."

לאחר התקיפה, דווח על תקיפות תגובה של צה"ל בדרום לבנון. המתקפה של חיזבאללה העלתה חששות לגבי יכולת הקיום של הילולת הרשב"י במתכונתה המסורתית, עם מאות אלפי מתפללים וחוגגים הצפויים להגיע למירון.

שר הביטחון, משה פרידמן, יתכנס היום עם צמרת הביטחונית לדון במשמעויות האירוע ובצעדים הנדרשים לאבטחת האירוע המרכזי. אפשרות הגבלת כמות המשתתפים או ביטול מלא של האירוע עומדת על הפרק.

הודעת חיזבאללה: בתמיכה בעמנו הפלסטיני האיתן ברצועת עזה ובתמיכה בהתנגדותו האמיצה והמכובדת, ובתגובה להתקפות האויב הישראלי על כפרי הדרום האיתנים ובתי האזרחים, במיוחד בעיירות קאוזה, מרכבא וסרבין, המוג'אהדין של ההתנגדות האסלאמית הפציצו את ההתנחלות מירון ואת ההתנחלויות שמסביב בעשרות רקטות קטיושה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו