שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

חוק הגיוס יעלה היום להצבעה בכנסת. לפיד כבר פתח את השמפניה

יאיר לפיד התיחס היום בפתח ישיבת הסיעה לחוק הגיוס ואמר "הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי"

14:43 ,17/01/22
קרדיט: דובר צה"ל. לשכת הגיוס ירושלים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר החוץ יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה היום מתייחס להצעת חוק הגיוס ואומר "הממשלה הזו והמפלגה הזו, יש עתיד, ממשיכים לקיים הבטחות. היום יעלה להצבעה בקריאה ראשונה חוק השיוויון בנטל. עשר שנים עמדנו בהפגנות ובצמתים והבטחנו שהיום הזה יגיע. הבטחנו וקיימנו.

החוק עבר לא מעט גילגולים, אבל העקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הבטחון הלאומי. לכולנו יש חובה לשמור על ילדינו ולפרנס את ילדינו.

זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית.

זה לא חוק אנטי חרדי, זה חוק לטובת מדינת ישראל. הילדים שלנו צריכים לדעת שזה שהם משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי לא הופך אותם לפרייארים. הם צריכים לדעת שיש דבר כזה גורל משותף.

הנוסח של החוק שיעלה היום להצבעה נכתב על ידי אנשי משרד הבטחון. זה לא חוק שכתבו פוליטיקאים. הלכנו עם הנוסח של משרד הבטחון כי המטרה היא לא לריב, אלא לפתור סוגיה מכאיבה שקורעת את החברה הישראלית.

הבטחנו שלא נעצור ולא נשקוט ולא ננוח עד שזה יקרה, ואכן לא עצרנו. כמו רוב הדברים בממשלה הזו החוק הזו הוא תוצר של שותפות נדירה של אנשים שונים מאוד שיודעים לעבוד יחד.

אני רוצה להודות מפה לשר הבטחון בני גנץ, לשר האוצר אביגדור ליברמן, שזו הזדמנות לשלוח לו מפה איחולי החלמה מהירה, לראש הממשלה נפתלי בנט. שוב אנחנו כותבים מחדש את ההיסטוריה, ביחד.

הממשלה הזו עושה מהלכים שבמשך שנים על גבי שנים אף אחד לא העז לגעת בהם. בבטחון, בכלכלה, בחברה הישראלית. זה כוחו של המרכז. במקום ססמאות, פשרות מעשיות שמביאות תוצאות. מבטיחים ומקיימים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לפי מה שקרה הוא יכול לסגור את השמפניות

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו