שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הממשלה מבטיחה: חוק גיוס החרדים יחוקק בכנסת עד סיוף יולי

הממשלה הגישה לבג"ץ תצהיר המפרט את לוח הזמנים המתוכנן לחקיקת חוק גיוס בני הישיבות, , הליך חקיקת החוק יושלם עד סיום מושב הקיץ של הכנסת

08:12 ,17/05/24
בינה מלאכותית
קרדיט: בינה מלאכותית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לקראת הדיון המתוכנן בבג"ץ ב-2 ביוני הקרוב בשתי עתירות הנוגעות לחוק גיוס בני הישיבות, הגישה הממשלה אמש (חמישי) תצהיר משלים המפרט את לוח הזמנים המתוכנן להשלמת חקיקת החוק. זאת, במטרה להציג בפני בית המשפט העליון תוכנית פעולה ברורה בנושא הרגיש והמֻכָּר.

בתצהיר מפרטת המדינה את השלבים הבאים בתהליך החקיקה של חוק הגיוס, שהחל עוד בממשלה הקודמת בהובלת שר הביטחון דאז בני גנץ. הבוקר אישרה ועדת השרים לחקיקה את החלת דין רציפות על הצעת החוק, כלומר את המשכה מהכנסת הקודמת.

לפי התצהיר, לאחר אישור ועדת השרים יחכו שבעה ימים לצורך הגשת ערר אפשרית. מיד לאחר מכן יתקיים דיון בממשלה להכרעה סופית בנושא, ויום אחרי כן תונח הצעת החוק על שולחן הכנסת להצבעה על החלת דין הרציפות – הצבעה שמתוכננת לאמצע יוני.

לאחר ההצבעה בכנסת, תועבר ההצעה לוועדת החוץ והביטחון להכנה לקריאות נוספות, במטרה להשלים את חקיקתה עד סיום מושב הקיץ של הכנסת. זאת, כדי להסדיר את סוגיית השירות לחרדים שנותרה תלויה ועומדת זמן רב.

מטעם הממשלה נטען כי "מתן פטור גורף לבני הישיבות משירות יוביל להתנגשות עם הציבור הכללי, אך גם הצעות כמו גיוס כולם או מכסה ללומדים אינן ריאליות". עוד נכתב כי "הדרך לפתור את התסבוכת היא לקדם מתווה מוסכם לשירות צבאי ואזרחי".

בתצהיר נידונה גם סוגיית התקציבים לישיבות. הממשלה טוענת כי יש להפריד בין שאלת מתן הפטור משירות לבין התקצוב, בניגוד לעמדת היועמ"ש. זאת, בהסתמך על עמדת משרד החינוך שקבע כי אין קשר בין השניים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו