שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

סגן השר מקלב: נשנה את הרפורמה בתחבורה הציבורית

סגן השר אורי מקלב, השתתף הבוקר בדיון בוועדת הכלכלה על רפורמת מחירי הנסיעה תחבורה הציבורית והבטיח "נשנה את הרפורמה"

13:13 ,18/01/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

סגן השר אורי מקלב, השתתף הבוקר בדיון בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן על הרפורמה במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית ואמר כי "הממשל הקודם רצה להעביר נוסעים מהרכבת לאוטובוסים, זאת לאור המחסור בקרונות ואוטובוסים, להביא קרונות זה כמה שנים. אנחנו פועלים כעת להביא לפתרון כולל בנושא האוטובוסים, זו משימה לאומית להתגבר על משבר הנהגים. לצערינו, הורדת ההנחה בערך הצבור פגעה בנוסעים המזדמנים".

עוד אמר מקלב "דעתנו היא שצריך לשנות את הרפורמה – נכון שיש בה צדדים טובים ולכן לא נבטל אותה, אלא נשנה אותה. אנשים שהיו משלמים מאות שקלים משלמים היום 220 ש"ח שזו הנחה משמעותית. שרת התחבורה ביקשה לבחון את הנושא. עמדתנו היא שהפריפריה לא צריכה להיפגע, לא יעלה עלה דעת שאנשי הפריפריה יממנו את אנשי תל אביב, הרפורמה צריכה להיטיב עם כולם ככל האפשר".

לסיום אמר "האיזון היה החופשי חודשי, אבל יש אזורים שלמים בהם יש פגיעה ממשית. במקומות האלה צריך להחזיר את ההנחה לפריפריה לאותם מקומות בהם הייתה פגיעה. מדיניות המשרד הייתה תמיד להביא עוד משתמשים לתחבורה הציבורית והרפורמה הזו נוגדת זאת, היא אינה מעודדת מעבר מרכב פרטי לתחבורה הציבורית, אנחנו חייבים לתמרץ נוסעים מזדמנים בדימונה, בביתר עלית ובתל אביב".

מוקדם יותר אמרה שרת התחבורה מירי רגב כי "לא יתכן כי תושבי הפריפריה יממנו את תושבי תל אביב רבתי".

כמו כן לקראת הדיון בוועדת כלכלה, עדכנה השרה את יו״ר הוועדה כי הנושא בבחינה במשרדה, ולאחריה יוגשו המסקנות שלא יאפשרו פגיעה  בציבור בפריפריה או כל ציבור אחר בו הרפורמה הקיימת פגעה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו