שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

הזמן לעצור את המחלוקת

לא ניתן להחניף לאנשים רק כי הם במיליה שלנו. אבל אחרי שהשגנו את התוצאה המקווה ושינינו את המציאות, כדאי לחזור למתינות ולגישה מרוככת יותר.

09:36 ,24/06/22
קרדיט: מתי / הרב אהרון אגל-טל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לקחתי חלק מסויים בהסברה כנגד ממשלת בנט לפיד. התראיינתי במקומות שונים וכתבתי במצטבר עשרות מאמרים. חייל אלמוני בצבא לאומי גדול שקם להילחם על מדינתו ועל זהותה היהודית. אנחנו כרגע ברגע של סיפוק, אבל מציע שלא להיסחף לשמחה פורצת גבולות. יש כאן מכשולים אדירים לפנינו ובעיקר הוצאתם של החולמים להצביע.

אחד האתגרים הגדולים לפנינו הוא לשמור על מרקם היחסים השברירי בעם שלנו. אנחנו בפרשת קורח וכולנו מכירים את חכמינו שדיברו על מחלוקות לשם שמים, מול מחלוקת קורח ועדתו. כעת אנחנו במבחן עליון בשאלה – מה טיב המחלוקת שניהלנו.

באופן טבעי מחלוקת מייצרת אמוציות וגם באה מהן. כאשר צד אחד משוכנע בצדקתו ובטוח שהצד השני טועה או הוזה, הוא לא יכול להתייחס לכך בשוויון נפש. האמוציות מייצרות מילים קשות, כי הן מנסות לקרוע את המסך המבדיל בין הקבוצה שמולי ובין התבונה כפי שאני מבין אותה.

אני חושב שהמבחן הגדול הוא בפני אלו שהצליחו במלאכת הפירוק הקשה ואני ביניהם. רצינו להגיע למטרה מסויימת והיא הושגה אמש. הממשלה התפרקה ב"ה. אבל מכאן ואילך עומדת לפנינו השאלה התלמודית "מאי נפקא מינה?" מנפק"מ זו שאלה שמבקשת להבין מה יוצא מהמחלוקת? לאן זה מקדם אותנו? במקרה שלנו – אם אנשים נהנים לריב זו בעיה שלהם. בשאלת הנפק"מ- נדמה לי שאין עוד טעם בהטחת עלבונות כלפי הצד השני. את הבירורים האידיאולוגיים והמוסריים ניתן וחובה להמשיך אבל מתוך רוגע ואמון שבצד השני ישנם אנשים שרוצים גם הם בטוב ובצדק. המחנה שאני מאמין בו ניצח במאבק הזה. אין לי עניין להשפיל את הצד השני, גם אם הוא היה נוהג בי אחרת. התחנכתי על ראיה כלל ישראלית שיש בה אחריות עמוקה ואני מקבל על עצמי את אי השיוויון הזה. אני מוכן להיות הפראייר שנוהג ביריביו בנדיבות, שהם לא היו מפגינים כלפיו.

אנחנו חולקים בחריפות כי אנחנו רוצים לנהל את המציאות והיא לא יכולה להתאים לכל הצדדים. אם אני חושב שאדם בגד ושיקר – לא אהסס לומר זאת, גם במחיר של אי נעימות חברתית. לא ניתן להחניף לאנשים רק כי הם במיליה שלנו. אבל אחרי שהשגנו את התוצאה המקווה ושינינו את המציאות, כדאי לחזור למתינות ולגישה מרוככת יותר.

ומה יקרה אם תרחיש כזה יקרה שוב?

יש עדיין דיו במכונות הכתיבה שלנו.

בואו נמשיך יחד בעשייה – התפקדו עכשיו למפקד הגדול של מפלגת 'הציונות הדתית' >

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

7 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ישראל חביב הגיב:

    ]הלוואי ומישהו שומע את הדברים הללו, נראה שהמצב שלנו חמור מידאי

  2. יהודי הגיב:

    קשה מאוד לשמור על המרקם אחרי תקופה קשה מאוד מלאה מחלוקות

  3. צבעוני הגיב:

    אתה כותב "השגנו" ממש לא בהכרח, נראה לאן זה ילך. יש מצב נגיע למקום גרוע יותר

  4. שלמה הגיב:

    נראה שאתה אדם מלומד עם נסיון בכתיבה. אני תמיד נהנה לראות כאן את התכנים שלך

  5. חרדי הגיב:

    ואני מאמין שהבא בתור זה בן גיבר שהולך לעשות סיבוב ולהאכיל אתכם דגים בואשים כפי שעשה בנט. לצערי מאריאל שרון עדיין לא למדתם לקח וחבל…

  6. מירב הגיב:

    אתה בנאדם עוצמתי. כל הכבוד על הגישה

  7. שבת שלום ומבורך הגיב:

    כמה נכון. כתבה ממלכתית ושפויה בתקופה שהכל בוער מסביב

כתבות נוספות של אהרון אגל-טל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו