יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

עדויות חדשות ממשפטו החוזר של רומן זדורוב שנפתח אמש

ד"ר מאיר פרוינד שהייתה מנהלת מעבדה במכון לרפואה משפטית בעת הרצח "המבחנות לא היו בקירור ולא נשמרו כמו שצריך, ולכן החלטתי לזרוק אותן"

12:31 ,12/01/22
קרדיט: ללא, תארי ראדה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אתמול החל משפטו החוזר של רומן זדורוב אותו פתחה בעדותה ד"ר מאיר פרוינד שהייתה מנהלת מעבדה במכון לרפואה משפטית בעת הרצח שהואשמה ע"י הפרקליטות כי זרקה דגימות שנלקחו מציפורניה של תאיר ראדה ואמרה כי "המבחנות לא היו בקירור ולא נשמרו כמו שצריך, ולכן החלטתי לזרוק אותן. הבנתי שאלו לא מוצגים שניתן להשתמש בהם". עוד בטרם החלה חקירתה הודיעה הפרקליטות לבית המשפט שהעדה סירבה לשתף פעולה עם הליך רענון הזיכרון.

"אנחנו בדקנו את הציפורניים ולא הצלחנו להפיק שום דבר חוץ מפרופיל המנוחה, שלחנו אותם למז"פ למציאת פרופיל DNA זכרי ולא נמצא שום דבר. כשההגנה בדקה את המוצגים לא נמצאו הממצאים מהציפורניים. אני לא יודעת היכן הם, אני יודעת ששלחתי ממצאים לירושלים"

כשנחקרה על ידי הסנגור עו"ד הלוי ששאל האם במידה והיום היה לנו את הממצאים מהציפורניים, היה ניתן לגלות בדגימות פרופיל DNA נשי, במידה ואכן היה קיים כזה, לאור הציוד הקיים. השיבה ד"ר פרוינד כי היא מסכימה. בכך כוון עו"ד הלוי לפרופיל של א"ק, לשיטתו. השופט קולה ציין כי להבנתו, בזמן העדות במשפט הראשון לא היו מבחנות, ושאל אם הפרקליטות ידעה על כך. לכך השיבה פרוינד: "לא, לא ייחסתי לזה בזמנו חשיבות".

בונסף ד"ר פרוינד השיבה כי לא התבקשה לבדוק ולכן לא בדקה מכנסיים שנמצאו על ידי המשטרה במזבלה. ההגנה טוענת שייתכן שאלו המכנסיים השייכים לרומן זדורוב, שטען בחקירתו שזרק את מכנסיו בסיום יום העבודה, ואילו היו נבדקות ייתכן וניתן היה לראות שאין עליהם ממצאים השייכים לתאיר ראדה.

בניסיונה לשחזר כיצד אבדו הממצאים מהציפורניים אמרה ד"ר פרוינד  "שנתיים לאחר החקירה, במשפט הראשון, קיבלתי חבילה של מבחנות. זיהיתי שמדובר בדגימות שאני לקחתי במסגרת העבודה שלי בתיק הזה. המבחנות לא היו בקירור ולא נשמרו כמו שצריך ולכן החלטתי לזרוק אותן. הבנתי שאלו לא מוצגים שניתן להשתמש בהם", .

 

ד"ר פרוינד ציינה בעדותה שלמעשה נלקחו שתי דגימות מציפורניה של ראדה – דגימה אחת מכל יד. השופט קולה שאל האם לא היה נכון יותר לדגום את כל אחת מהציפורניים בנפרד ופרוינד הסכימה. "ייתכן שכן, אך שבטכנולוגיה של אותם ימים היו גם חסרונות בדגימה נפרדת והיה חשש לאבד DNA בצורה זו. יש בעניין הזה שיקולים לשני הצדדים, בשלב מסוים בתיק, כשלא הייתה שום פריצת דרך ולא הייתה שום ראייה שיכולה לקשור את אחד החשודים, החלטנו לעשות משהו חריג מהרגיל ולקחנו את חולצת המנוחה, גופייה מוכתמת בדם ודגמנו כמה מקומות ממנה. קיבלנו את דם המנוחה והיה ברור לנו שאפילו אם יש שריד DNA של אדם אחר, ממצאי הדם של המנוחה לא יאפשרו לקבל ממצאים. עשינו משהו חדשני לשעתו ודגמנו 60 מקומות מהחולצה. בדקנו במחלקה לזיהוי פלילי נוכחות של פרופיל Y (פרופיל זכרי – ח.ב.), בבדיקה בירושלים היו סימנים קלים לנוכחות של פרופיל זכרי וזה עבר לבדיקה מעמיקה יותר בארצות הברית. אותה בדיקה לא העלתה ממצאים" אמרה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו