יום שישי, 27/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מפחדים מהסלמה? ארה"ב דורשת ריסון במתיחות בין ישראל לחיזבאללה

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, קורא להורדת המתיחות בצפון ישראל, בעקבות עימותים חריפים בין צה"ל לחיזבאללה, בניסיון למנוע הסלמה.

20:57 ,23/09/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בעקבות ההסלמה החמורה בצפון ישראל והלחימה הגוברת בין צה"ל לארגון חיזבאללה, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, פנה לישראל ולגורמים נוספים באזור בקריאה ברורה לריסון והפחתת המתיחות. ביידן, המודאג מהאפשרות של הסלמה למלחמה רחבת היקף, ציין כי ארה"ב מחויבת לתמוך בביטחון ישראל, אך יחד עם זאת הוא מעוניין למנוע עימותים אזוריים גדולים יותר שעשויים לסכן את היציבות במזרח התיכון.

לדברי גורמים רשמיים בוושינגטון, ביידן שוחח עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, והבהיר לו את החשיבות של הורדת הלהבות תוך הדגשה של זכות ישראל להגן על עצמה. השיח בין ביידן לנתניהו מתמקד במניעת התרחבות הלחימה מעבר לגבולות הנוכחיים, לאור הדיווחים על תגבור כוחות צה"ל בגבול הצפון ועל הגברת הירי מצד חיזבאללה.

במקביל, משרד החוץ האמריקאי פנה ללבנון ולגורמים איראניים, שהם נותני החסות העיקריים של חיזבאללה, בדרישה להפסיק את ההתקפות מצד הארגון ולהימנע מהמשך הפרובוקציות. לדברי דובר הממשל האמריקאי, ארה"ב תומכת בזכות ישראל להגן על אזרחיה, אך המטרה הראשית כרגע היא למצוא דרכים למנוע הידרדרות נוספת במצב הביטחוני באזור.

מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, הבהיר בהצהרה לתקשורת כי ארה"ב פועלת באופן אינטנסיבי מול גורמי האו"ם ובינלאומיים נוספים, כדי לגבש מנגנון הפסקת אש ולהחזיר את הצדדים לשולחן הדיונים. בלינקן ציין כי "למרות הקשיים הגדולים, הסלמה נוספת במתיחות עלולה להוביל להשלכות הרסניות לאזור כולו, ולא רק לישראל וללבנון".

בעוד הקריאות לריסון גוברות, ממשלת ישראל ממשיכה להצהיר על מחויבותה להגן על אזרחיה ולפעול כנגד איומים על גבולותיה. דובר צה"ל הדגיש כי ישראל לא תאפשר לחיזבאללה להכתיב את תנאי השטח וכי התקיפות על מטרות חיזבאללה יימשכו כל עוד הארגון ימשיך לפעול נגד ישראל.

מדינות נוספות באירופה, ובראשן צרפת וגרמניה, הצטרפו לקריאות של ארה"ב להורדת המתיחות. נציגי האיחוד האירופי הבהירו כי המצב בצפון ישראל עשוי להשפיע על היציבות האזורית, וקראו לצדדים לנקוט בצעדים דיפלומטיים לפתרון המשבר.

בינתיים, בצפון ישראל נמשכים האירועים הביטחוניים, כאשר חיזבאללה ממשיך לירות רקטות לעבר יישובי הצפון וישראל תקפה מהבוקר כ 800 יעדי חיזבאללה בלב לבנון.

ישראל הבהירה, באמצעות נציגיה באו"ם, כי תמשיך להגן על אזרחיה ותגיב ביד קשה לכל ניסיון התקפה מצד חיזבאללה או כל ארגון טרור אחר. הקרבות המתמשכים מעלים חשש כבד להסלמה רחבה יותר, כאשר צה"ל מגדיל את פעילותו בגבול ומנסה להשתלט על תשתיות חיזבאללה בלבנון.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו