יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

נתניהו: "מינוי סער לשר הביטחון מסוכן, אבל בלתי נמנע"

נתניהו הודה כי מינוי גדעון סער לשר הביטחון הוא מהלך מסוכן אך הכרחי לשמירת הקואליציה.

11:02 ,17/09/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך השיחות הפוליטיות שהתנהלו בימים האחרונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכיר בכך שהמינוי של גדעון סער לתפקיד שר הביטחון הוא מהלך מסוכן מבחינה פוליטית, אך עם זאת הדגיש שזו הדרך היחידה להבטיח את שרידותה של ממשלתו.

נתניהו אמר: "זה מסוכן אבל זה מה שיש", כשהוא מתייחס לאופציה של מינוי סער לשר הביטחון. לדבריו, "זה המהלך שיבטיח לנו שרידות עד 2026. זה יאפשר לנו להעביר תקציב ואולי גם את חוק הגיוס." נתניהו הסביר כי הוא מכיר את סער למעלה מ-25 שנה ויודע איך להתמודד איתו, גם כשהמהלך נחשב מסוכן מבחינתו.

במהלך המגעים בין הצדדים, נסגרו הפערים האחרונים, כאשר סוכם כי הרמטכ"ל יוחלף וזהותו תיקבע בהסכמת שני הצדדים נתניהו וסער. ההחלפה תתבצע בהתאם למצב הביטחוני ולמתיחות בגבול הצפון עם חיזבאללה. בנוסף, הוסכם כי קידום רפורמות במערכת המשפט יבוצע אך ורק בהסכמה מלאה של כל מרכיבי הקואליציה, מה שמעניק לסער וטו בנושא.

גורמים בקואליציה הודו שהכנסת סער פנימה תכביד מאוד על קידום מהלכים בנושא הרפורמה המשפטית, וציינו כי יהיה קשה להעביר חוקים כשסער בתוך הממשלה.

ח"כ גדי איזנקוט, בראיון בכאן ב', ביקר בחריפות את מינוי סער לשר הביטחון ואמר כי הוא אינו כשיר לתפקיד: "עוד נתגעגע לעמיר פרץ", טען איזנקוט. הדעה כי סער לא מתאים לתפקיד התפשטה גם בקרב גורמים נוספים בקואליציה, מה שמצביע על חילוקי דעות פנימיים בסוגיה זו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו