שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

כך אוגדת הקומנדו פרצה ללב חאן יונס, מרכז הכובד של חמאס • צפו

צה"ל פתחה במתקפה רחבה על מרחב העיר חאן יונס - מרכז הכובד של חמאס. הלוחמים פרצו את קווי ההגנה, השתלטו על העיר, חיסלו עשרות מחבלים • צפו

21:10 ,06/12/23
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אוגדה 98 של צה"ל, האחראית על כוחות הקומנדו והיחידות המיוחדות, פתחה אמש (ד') במתקפה רחבת היקף על מרחב העיר חאן יונס שברצועת עזה, במה שמהווה את הפעולה הקרקעית הנרחבת ביותר של ישראל בלב לבה של בירת חמאס מזה שנים.

על פי הדיווחים, תוך שעות ספורות הצליחו לוחמי הקומנדו וחטיבת גבעתי לפרוץ את קווי ההגנה של חטיבת חאן יונס של חמאס, לכתר את העיר חאן יונס ואף לחדור פנימה לשכונות המרכזיות.

הלוחמים ביצעו פשיטות ממוקדות על בנייני מגורים ומבנים אזרחיים ששימשו לפעילות טרור, תוך חיסול עשרות מחבלים בקרבות וירי מן האוויר. כמו כן, אותרו והושמדו כ-30 פירי מנהרות תת-קרקעיות.

בין היתר דווח על פשיטה על מוצב גדודי של חמאס שהכיל אמצעי לחימה ומודיעין רבים, ועל תקיפת מחסן אמל"ח בתוך מסגד ששימש את הארגון. מטרה נוספת שהותקפה היא בניין "בנק פלסטין" ששימש כמטה ומרכז גיוס כספים של חמאס.

חאן יונס נחשבת כעיר הדגל של תנועת חמאס ולמרכז הכוח הצבאי והשלטוני שלה ברצועת עזה. העיר שימשה כמעוז מבוצר עבור בכירי הארגון, וממנה יצאו פיגועים וירי רקטות לעבר ישראל.

כיבוש העיר מהווה מכה אסטרטגית ומורלית קשה לחמאס, והוכחה ליכולות הגבוהות של כוחות הקומנדו והיחידות המיוחדות של צה"ל בלחימה בשטח בנוי וצפוף. אך הקרב עדיין נמשך.

צפו בתיעוד

דובר צה

קרדיט: דובר צה"ל

קרדיט: דובר צה"ל

קרדיט: דובר צה"ל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו