יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

שר המשפטים בתגובה למתקפת הנשיאה: "קריאה להבעיר את הרחובות"

לאחר דבריה של נשאית בית המשפט אסתר חיות שהאשימה את יריב ליון בריסוק מערכת המשפט יצא הערב שר המשפטים יריב ליון בהצהרה לתקשורת "הערב נפל דבר"

20:48 ,12/01/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר דבריה של נשאית בית המשפט אסתר חיות שהאשימה את יריב ליון בריסוק מערכת המשפט יצא הערב שר המשפטים יריב ליון בהצהרה לתקשורת ואמר "הערב נפל דבר. מסתבר שקיימת בישראל מפלגה נוספת. מפלגה שלא התמודדה בבחירות שהתקיימו אך לפני חודשיים. ששמה את עצמה מעל הכנסת, מעל להכרעת העם.

שמענו הערב רטוריקה מוכרת מהפגנות הדגלים השחורים. זו אותה אג'נדה פוליטית, זו אותה קריאה להבעיר את הרחובות.

לא שמענו ממלכתיות, לא שמענו ניטרליות. לא שמענו עמדה משפטית מאוזנת. שמענו אמירות של פוליטיקאים המתסיסים מפגינים.

ההצטרפות האוטומטית של כבוד נשיאת בית המשפט העליון, באותו המלל ממש, לדבריהם של יאיר את יאיר, יאיר לפיד ויאיר גולן, היא ההוכחה הטובה ביותר לאובדן הדרך של מערכת המשפט, ולצורך להחזיר אותה למקום בו הייתה בימיהם של ענקי המשפט לנדוי ואגרנט.

אין דמוקרטיה מערבית מתוקנת בה השופטים בוחרים את עצמם ומתערבים בחוקי יסוד על דעת עצמם.
אין באף מדינה דמוקרטית אחרת יועצים משפטיים שנמצאים מעל הממשלה ומחליטים במקומה.

כפי שאמרה כבוד הנשיאה חיות, דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב. עיקרון חשוב זה והחובה להגן על זכויות המיעוט, עומדים גם עומדים ביסוד הרפורמה שהצגתי.

הרפורמה כוללת, בין היתר, סמכות לבית המשפט העליון לפסול חוקים ברוב מיוחד ומעניקה לשופטים נציגות הולמת בוועדה לבחירת שופטים.

אבל, דמוקרטיה אינה עריצות המיעוט, הכופה את ערכיו על הרוב באמצעות שליטתו במערכת המשפט. שלטון השופט הוא ההפך מדמוקרטיה מתוקנת.

ההרפורמה שהצגתי תחזיר את ישראל להיות דמוקרטיה מערבית מתוקנת ככל שאר המדינות. היא תבטיח מערכת משפט מגוונת המשקפת את העם כולו. מערכת משפט הנהנית מאמון הציבור שאינה יורדת למגרש הפוליטי.

אני מחוייב לקיים דיאלוג ושיח מקיפים עם נציגי כל חלקי העם כדי להגיע לתוצאה המאוזנת והטובה ביותר.
מיליוני אזרחים, ואני בתוכם, נחושים להשיב את האיזון בין רשויות השלטון ולשקם את האמון במערכת המשפט בישראל" סיים שר המשפטים.

לאחר דבריה של הנשיאה חיות שלח ח"כ יצחק פינדרוס מכתב בהול לנציב תלונות הציבור על שופטים בו כתב "האזנתי בכאב לדברי הנשיאה חיות שנישאו בניגוד לכללי האתיקה לשופטים. בעבר קראת לשקול להדיח את הרב הראשי לישראל על שהתבטא באופן דומה… אני סמוך ובטוח כי לא תנקוט איפה ואיפה הפעם, תנזוף בנשיאה חיות ואולי אף תצא בקריאה פומבית להדיחה"

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי אמר בתגובה "אחרי יותר מידי שנים, מזיזים את הגבינה של חיות והיא חוששת. לא על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם אלא על הקליקה השלטת, הסגורה והאליטיסטית שהיא חלק ממנה. זה נגמר! אנחנו נסיר את המחיצות בין הציבור לבין מערכות השלטון.

ובכלל, גבירתי הנשיאה, מי נתן לך צ'ק פתוח? מי יגן על זכויות האזרח מפני בג"צ? טלי קורה מבין עינייך!

אגב, לשאלתך, מי שנתן לך את הסמכות לדון בסבירות בדין הפלילי, לוקח לך את הסמכות לדון בסבירות חוקים. ככה פשוט. "כל הדבר הגדול יביאון אל נבחרי הציבור וכל הדבר הקטן ישפטו הם".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיב אף הוא ואמר "נשיאת בית המשפט העליון המשיכה היום בדבריה את הקו המופרך שמציג את הרפורמה כקץ הדמוקרטיה למרות שהמציאות היא בדיוק ההיפך – הרפורמה היא התגשמות ומהות הדמוקרטיה. מחזק את ידי חברי שר המשפטים יריב לוין. על זה נבחרנו, וזה הדבר הנכון לעשות".

יו״ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ:נאום שלם על קץ הדמוקרטיה, וחיות לא חשבה לנכון להזכיר פעם אחת שהמערכת זקוקה לאיזה שהוא תיקון. ״פתוחים לביקורת״ זו סיסמה ריקה. הנאום הוכיח שני דברים: למה אמון הציבור במערכת בשפל, וכמה צריך לקדם את הרפורמה הזו.

ללא

קרדיט: ללא / מכתבו של ח"כ יצחק פנדרוס לנציב תלונות הציבור על שופטים

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו