יום ראשון, 30/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

שיקלי קורא לפיטורי היועמ"שית: "הגיע הזמן להראות לה את הדלת"

השר עמיחי שיקלי קורא לראש הממשלה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, בשל תחושת אי אכיפת החוק באופן שוויוני ופגיעה בתחושת הביטחון

13:42 ,27/06/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

השר עמיחי שיקלי פנה היום בקריאה חריפה לראש הממשלה, לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, גברת גלי מיארה. הצהרתו של שיקלי מגיעה בעקבות תסכול גובר מהתנהלות היועמ"שית ומהתחושה שהחוק בישראל אינו נאכף באופן שוויוני.

"זה הזמן להראות לגברת מיארה את הדלת," אמר השר שיקלי. "החוק בישראל לא חל על מי שהיועצת המשפטית מצפה ביקרו. לאזרחי ישראל מגיע חופש תנועה, אוויר נקי ופעולות ענישה כקבוע בחוק כנגד מי שמשחית רכוש ציבורי ובפרט בשעת מלחמה. ככה אי אפשר להמשיך."

שיקלי הדגיש בדבריו את הצורך הדחוף בפעולות ענישה כנגד מי שמשחית רכוש ציבורי, במיוחד בזמן מלחמה, וטען שהיועמ"שית אינה פועלת באופן הנדרש למען הציבור. לדבריו, התנהלותה הנוכחית של גברת מיארה מונעת את אכיפת החוק בצורה שוויונית וגורמת לפגיעה בתחושת הביטחון של האזרחים.

המתח בין השר שיקלי ליועמ"שית נובע מהחלטות משפטיות שנויה במחלוקת ומפעולות יזומות של גופים משפטיים המוערכות כבלתי מספקות על ידי חלק מהשרים והאזרחים. שיקלי טוען כי ההתנהלות המשפטית הקיימת מקשה על הממשלה לפעול ביעילות ולשמור על הסדר הציבורי, במיוחד במצבים קריטיים כמו מלחמה.

הקריאה של שיקלי לפיטורי היועמ"שית עשויה להוביל להתגברות המתח הפוליטי בתוך הממשלה ומחוצה לה. ישנה אפשרות שהצהרה זו תגרור תגובות חריפות מצד גורמים משפטיים ופוליטיים אחרים, ותעלה לדיון ציבורי את שאלת תפקידה של היועצת המשפטית והיקף סמכותה.

גורמים פוליטיים ומשפטיים שונים הביעו את דעתם על הקריאה לפיטורים. תומכי שיקלי טוענים כי מדובר בצעד נחוץ לשמירת הסדר הציבורי ואכיפת החוק בצורה שוויונית. מנגד, מתנגדים טוענים כי הקריאה לפיטורים היא צעד קיצוני שעלול לערער את מערכת המשפט הישראלית ולהוביל לכאוס חוקתי.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו