יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

רה"מ בנימין נתניהו החליט לפטר את שר הביטחון יואב גלנט

ראש הממשלה זימן את השר גלנט ללשכתו ואמר לו שהוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה, בעת שהוא נמצא בביקור מדיני בחו״ל

21:58 ,26/03/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הרקע מאחורי פיטורי גלנט: ראש הממשלה זימן את השר גלנט ללשכתו ואמר לו שהוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה, בעת שהוא נמצא בביקור מדיני בחו״ל.

בסביבתו של נתניהו טוענים כי השר גלנט לא תיאם את דבריו עם רה״מ מראש, ובכך חיבל במאמצים להגיע לפתרון.

ממטה הליכוד הארצי נמסר "הערב התקבלה ההחלטה של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו שתחזק את שילטון הימין וממשלת הליכוד, ההחלטה להדיח את שר הביטחון גלנט בא לאחר התעסקותו של השר בעניני הרפורמה בניגוד למשמעת הקואליציונית הרחבה, מאז פרסום ההחלטה אנו נערכים לקראת הפגנת ענק בתמיכה בממשלה וברפורמה המשפטית המתבקשת, במקביל לאיומים בשמאל על עלית מדרגה בגל המחאות הארצי .העם אמר את דברו"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה "העם רוצה רפורמה עכשיו! מי שנכנע לסרבנות, לא יכול להישאר בתפקידו ולו לרגע. גלנט נכנע ללחצים ובנוסף הוביל מדיניות של הכלה וכניעה מול הטרור. ראש הממשלה החליט על הצעד הנדרש ואני מברך אותו על כך".

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה  ״פיטוריו של שר הבטחון, יאב גלנט רק מפני שהתריע על פגיעה בבטחון ישראל הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית שפוגעת בבטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הבטחון.

נתניהו יכול, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה. ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לבטחון מדינת ישראל״.

התנועה לאיכות השלטון אמרו בתגובה "התנועה לאיכות השלטון רואה בחומרה רבה את הדחתו של יואב גלנט מתפקידו כשר הביטחון. נתניהו מוכיח פעם נוספת כי נבצר ממנו מלמלא את תפקידו. הוא לא כשיר לא מוסדית, לא ערכית ולא מוסרית. התנועה תשקול צעדין משפטיים כדי לעצור את הפיטורים השערורייתיים והבזויים הללו."

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו "דיקטטורה במיטבה.
שר הביטחון העז לבטא את דאגתם העמוקה של כל ראשי זרועות הביטחון מהתפרקות צה״ל ופגיעה אנושה בביטחון ישראל.
במקום להקשיב לו ולכנס את הקבינט, נתניהו בחר בדרך של כל הדיקטטורים- סתימת פיות.
אני מחזק את שר הביטחון על ההחלטה האמיצה והאחראית שחייבת להוות אזעקת אמת עבור כל חברי הקואליציה.
האחריות על הפגיעה האנושה בביטחונה של ישראל היא על כל אחד שיצביע בעד החקיקה שמחסלת את מדינת ישראל כמדינה נאורה ודמוקרטית. אני לא אתפלא אם הצעד הבא של נתניהו יהיה פיטוריו של הרמטכ״ל הרצי הלוי"

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו