שבת, 29/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

ראש הממשלה: "יש ירידה דרמטית באספקת החימושים מארה"ב לישראל

רה"מ הודה לארה"ב על התמיכה אך התייחס לירידה באספקת החימושים מארה"ב לישראל, והדגיש את הצורך בהבטחת מיטב אמצעי הלחימה ללוחמי צה"ל.

16:03 ,23/06/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למאמצים המתמשכים לשיקום הדרום והצפון והבטחת ביטחונם של תושבי האזורים הללו. "אנחנו מחויבים להשיב את תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם. אנחנו מחויבים לבנות את היישובים, לשקם את הקהילות ולהזניק את הצפון והדרום קדימה בכל התחומים," אמר נתניהו.

כחלק מהמאמצים לשיקום הדרום והצפון, נתניהו הודיע על מינוי אלוף (מיל') יפתח רון-טל לתפקיד ראש מנהלת תקומה בדרום ואלוף (מיל') אליעזר מרום (צ'ייני) לתפקיד ראש מנהלת הצפון. "אני בטוח ששניהם יעשו עבודה מצוינת, אני גם בטוח שכל שרות ושרי הממשלה יתנו להם גב מלא בעבודתם החשובה," הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו הודה לנשיא ביידן ולממשל האמריקני על התמיכה בישראל מאז תחילת המלחמה, הן ברוח והן בחומר, כולל אמצעי הגנה והתקפה. עם זאת, ציין כי לפני ארבעה חודשים חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים מארה"ב לישראל. "במשך שבועות ארוכים פנינו לידידינו האמריקנים בבקשה להאיץ את המשלוחים," הסביר נתניהו. "עשינו זאת פעם אחר פעם. עשינו זאת בדרגים הגבוהים, ובכל הדרגים, ואני רוצה להדגיש – עשינו זאת בחדרי חדרים. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל דבר אחד לא קיבלנו: המצב הבסיסי לא השתנה. פריטים מסוימים הגיעו בטפטוף, אבל המאסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור."

על רקע הירידה באספקת החימושים, החליט נתניהו להביא את הנושא לציבור מתוך ניסיון לשחרר את ה"פקק". "עשיתי זאת מתוך ניסיון של שנים, וידיעה שצעד זה חיוני לחלץ את הפקק," הסביר. "צפיתי שזה יהיה כרוך בהתקפות אישיות נגדי מבית ומבחוץ, כפי שקרה כשיצאתי נגד הסכם הגרעין עם איראן, כפי שקרה וקורה כשהתנגדתי פעם אחר פעם להקמת מדינת טרור פלסטינית, וכפי שקורה עכשיו כשאני מתנגד לסיום המלחמה תוך השארת החמאס על כנו. אבל אני מוכן לספוג התקפות אישיות למען ביטחון ישראל."

נתניהו הדגיש את מחויבותו להבטיח שללוחמי צה"ל יהיו מיטב אמצעי הלחימה, ואמר כי הוא מקווה ומאמין שהנושא יגיע לפתרון בזמן הקרוב. "אמצעי אחד יש לנו והוא תמיד הכריע את הכף: הגבורה והנחישות של הלוחמים שלנו – ועם הנשק הזה אנחנו ננצח," סיכם.

במהלך הישיבה, נתניהו הדגיש את חשיבות שיקום הקהילות והיישובים בדרום ובצפון לאחר התקופה הקשה שעברו, וציין כי הממשלה מחויבת לכך בכל התחומים. המינוי של רון-טל ומרום נועד להבטיח את השיקום היעיל והמקיף של האזורים הללו, תוך שיתוף פעולה מלא עם כלל משרדי הממשלה והגורמים הרלוונטיים.

הצהרתו של נתניהו מדגישה את הצורך הדחוף בהמשך תמיכת ארה"ב במאבק הביטחוני של ישראל, כמו גם את ההכנה המתמדת של המדינה למענה לכל איום, בין אם בעזה, בלבנון או במקומות אחרים. הוא הדגיש את הערך של שיתוף הפעולה הביטחוני והמדיני עם ארה"ב, והביע את תקוותו שהנושא יפתר בקרוב.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו