שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

עשרות אלפים יצאו להפגין נגד רפורמת המשפט "לא נוותר עד שננצח"

הערב שבת שוב יצאו מפגיני השמאל לכיכר הבימה בתל אביב להפגין נגד רפורמת המשפט של שר המשפטים יריב לוין. מסתמן - זהו הצעד הבא של המארגנים

22:18 ,21/01/23
רענן כהן
קרדיט: רענן כהן
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הערב (שבת) שוב יצאו מפגיני השמאל לכיכר הבימה בתל אביב להפגין נגד רפורמת המשפט של שר המשפטים יריב לוין.

ע"פ הערכות במקום מפגינים עשרות אלפים ומארגני המחאה פרסמו כי השלב הבא של המחאה יהיה שביתות והפרות הסדר הציבורי. חברות הייטק מתכוונות להשבית את העבודה בשעות מסוימות כך גם קבוצות סטודנטים ועורכי דין בוחנים לקחת חלק בהשבתה

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בהפגנה "מה שאתם רואים פה היום זו הפגנה בעד המדינה. זו הפגנה למען המדינה. אנשים שאוהבים את המדינה באו הנה היום כדי להגן על הדמוקרטיה שלה, להגן על בתי המשפט שלה, להגן על הרעיון של חיים משותפים וטוב משותף. יש פה אוהבי ישראל שבאו להפגין למען מדינה יהודית דמוקרטית לפי ערכי מגילת העצמאות. אנחנו לא נוותר עד שננצח.

השופט בדימוס דוד חשין, שהשתתף בהפגנה אמר "זוהי הפעם הראשונה בה אני נואם באירוע כזה, אשר עלולים לכנותו פוליטי, אלא שזה לא אירוע פוליטי כי אם אסיפת עם שעניינה זהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל."

עוד אמר "לאורך השנים זכתה מערכת המשפט הישראלית להערכה רבה לא רק במישור החוקתי אלא גם במישור האזרחי והעסקי בארץ ובעולם. למדינה השואפת להשתלב בכלכלה העולמית אין ברירה אלא לקיים מערכת משפט מקצועית, עצמאית ועניינית אשר מקנה הגנה אמיתית על זכויות יסוד.

יש לי משאלת לב, שמבקום סדרת המהלכים שהורתם בסתר, ב"מארב משפטי", אשר הכו בהלם את הקהילה המשפטית ושכבות רחבות באוכלוסייה, נואיל לקיים בחירות לאסיפה מכוננת אשר תחבר סוף סוף חוקה לישראל, שתביא לידי ביטוי את המכנה המשותף ואת ההסכמות האפשריות בין המחנות הניצים שבקרבנו, ותאפשר לנו לחיות יחד בתוך המס הגדול הזה שנקרא מדינת ישראל" אמר.

ראש השבכ לשעבר עמי איילון, השתת, גם הוא בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה וקורא לאבי דיכטר ויואב גלנט לצאת נגד ההפיכה השלטונית: "אני מכיר את השניים אישית, כלוחמים נחושים ואמיצים. אין לי ספק שהם כמונו מודעים להתהום אליה גורר נתניהו את ישראל, אבל הם עדיין שותקים- את אומץ ליבם החליפו שיקולים פוליטים צרים. אני קורא מכאן לכל הגלנטים ולכל הדיכטרים- תתעוררו!

יו"ר מפלגת העבודה, השרה לשעבר מרב מיכאלי אמרה כעת בהפגנה בתל אביב: "על ההפיכה המשטרית הזאת אסור להתפשר. עם הממשלה המטורללת והמסוכנת הזאת אסור לנהל משא ומתן. אין מה להתפשר על דברים שהורסים את מדינת ישראל ואת הדמוקרטיה שלה. אנחנו במאבק הזה חייבות וחייבים להיות אופוזיציה מאוחדת.
אני קוראת לשותפים שלי- לא להתבלבל! לא לנהל משא ומתן עם נתניהו שמעוניין בהחרבת המקום הזה!
אנחנו חייבות וחייבים להילחם ביחד עד שננצח!".

הכתב הלל ביטון מערוץ 14 ציין כי משיחה שלו עם קצינים בשטח הם מעריכים כי בהפגנה משתתפים קרוב ל-40 אלף איש. לדבריו, "בארגוני השמאל אמרו שיגיעו 100 אלף. לתקשורת המשטרה העבירה אתמול תדרוך – צפי ל-100 אלף. רבע ל-20:00 הערכות מהשטח 45 אלף. פושים במהדורות רבע שעה לאחר מכן 100 אלף. לא 80 ולא 90. פתאום המספר הוא בדיוק 100 עגול. מי מסייע למחאת השמאל?".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו