יום שני, 02/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

סקר חדש קובע: הליכוד מזנק, נתניהו מוביל עם 28 מנדטים

סקר מנדטים חדש מראה התחזקות של הליכוד בראשות נתניהו עם 28 מנדטים, בעוד ליברמן וישראל ביתנו עוקפים את לפיד ויש עתיד

23:14 ,18/07/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

סקר מנדטים חדש ששודר היום במהדורה המרכזית של ערוץ עכשיו 14 חושף שינויים משמעותיים במפת המנדטים. לפי הסקר, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-28 מנדטים, עלייה של ארבעה מנדטים מהסקר הקודם של הערוץ.

במקום השני נמצאת מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ עם 16 מנדטים. מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עולה ל-13 מנדטים, עוקפת את יש עתיד של יאיר לפיד שזוכה ל-12 מנדטים בלבד.

מפלגת הדמוקרטים של יאיר גולן מקבלת 11 מנדטים, ואילו ש"ס ועוצמה יהודית זוכות ל-10 ו-8 מנדטים בהתאמה. יהדות התורה שומרת על 8 מנדטים, רע"מ מקבלת 6 מנדטים, והציונות הדתית וחד"ש תע"ל מקבלות כל אחת 4 מנדטים.

בחישוב לפי גושים, גוש הימין מקבל 58 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל יורד במנדט מהסקר הקודם ומגיע ל-52 מנדטים בלבד.

בנוסף לכך, הסקר מצביע על כך ש-48% מהנשאלים רואים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כמתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה, מול 28% שתומכים בבני גנץ. נתניהו גם מוביל בהשוואה ליור האופוזיציה יאיר לפיד, עם 49% מהנשאלים שתומכים בו לעומת 30% שתומכים בלפיד.

הסקר מראה מגמה ברורה של התחזקות נתניהו והליכוד, בעוד שמפלגות המרכז-שמאל מאבדות גובה. ההתחזקות של ישראל ביתנו על חשבון יש עתיד משקפת גם היא שינוי מעניין בדינמיקה הפוליטית הנוכחית. האם מגמת ההתחזקות של נתניהו תימשך גם בסקרים הבאים? רק הזמן יגיד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו