יום ראשון, 15/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

סערת בן גביר: גלנט "בן גביר מסכן את ביטחון ישראל"

חילופי האשמות חריפים בין גלנט לבן גביר סביב סוגיות ביטחוניות ומדיניות, כאשר גלנט מאשים את בן גביר בסיכון ביטחון המדינה ובן גביר משיב באשמות

14:59 ,26/08/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המערכת הפוליטית בישראל סערה היום בעקבות חילופי דברים חריפים בין שר הביטחון יואב גלנט לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. המתח הגובר בקואליציה בא לידי ביטוי כאשר גלנט האשים את בן גביר בערעור הסטטוס קוו בהר הבית, דבר שמוביל, לדבריו, לסיכון ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל ולפגיעה במעמדה הבינלאומי. בן גביר, בתגובה חריפה, האשים את גלנט בהתנהלות תבוסתנית ובגרירת המדינה לעסקאות מסוכנות.

שר הביטחון יואב גלנט יצא בביקורת נוקבת על התנהלותו של בן גביר בנוגע להר הבית, ואמר כי פעולותיו מערערות את הסטטוס קוו, דבר המהווה איום ממשי על ביטחונה של ישראל. "ערעור הסטטוס קוו בהר הבית הוא מעשה מסוכן, מיותר וחסר אחריות," אמר גלנט, והוסיף כי הצהרותיו של בן גביר מסכנות את מעמדה הבינלאומי של ישראל. לדבריו, בעוד שצה"ל פועל לחיזוק ביטחון המדינה, אמירות פזיזות עלולות להחליש את ישראל אל מול איומים חיצוניים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לא נשאר חייב והגיב בביקורת חריפה משלו. הוא האשים את גלנט בהתרפסות בפני החמאס ובהמשך מדיניות תבוסתנית גם מול חיזבאללה בצפון. "אסור שישראל תסתפק בגיחת מנע בודדת," הצהיר בן גביר, "עלינו להביא על חיזבאללה מלחמת הכרעה שתסיר את האיום בצפון ותאפשר את החזרת התושבים בביטחה הביתה."

חילופי הדברים החריפים בין שני השרים הבכירים משקפים את המתיחות הפוליטית ההולכת וגוברת בתוך ממשלת ישראל. הקרב על העקרונות והמדיניות האסטרטגית של המדינה, במיוחד בנושאים רגישים כמו ביטחון והיחסים הבינלאומיים, מציב את הקואליציה במצב רגיש. השאלה הגדולה שנותרת היא האם חילופי ההאשמות יובילו למשבר פוליטי רחב יותר בתוך הממשלה.

העימות בין גלנט לבן גביר מדגיש את הקונפליקטים האידיאולוגיים שקיימים בתוך הקואליציה הנוכחית, ויוצר עננה של חוסר וודאות באשר ליכולת הממשלה לשמור על אחדות פנימית מול האתגרים הביטחוניים והמדיניים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו