שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

סמוטריץ' דורש: לחייב את החרדים לשרת בצה"ל ובשירות הלאומי

שר האוצר סמוטריץ' קורא להגברת הלחץ הצבאי על חמאס ומאשים את גנץ בסיוע לתוכנית אמריקאית להקמת מדינה פלסטינית. ודורש לחייב את החרדים לשירות צבא

20:31 ,04/03/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר, התבטא היום בחריפות בנושאים ביטחוניים, מדיניים וכלכליים של המלחמה עם חמאס.

בתחום הביטחוני, סמוטריץ' קורא להגברת הלחץ הצבאי על חמאס במטרה להשיג את שחרורם של החטופים הישראלים. לדבריו, "המצב צריך להיות הפוך, והמענה היחיד שלנו צריך להיות חזרה למלחמה בעוצמות גבוהה…רק על ידי הגברה של הלחץ הצבאי נוכל להשמיד את חמאס ולהחזיר בעזרת ה' את החטופים הביתה." הוא מציע שהממשלה תנקוט במדיניות של "פחות ימי הפוגה על כל חטוף, ושחרור של פחות מחבלים על כל חטוף מאשר בעסקה הקודמת." סמוטריץ' גם דורש ששחרור החטופים יהיה כולל לכולם "חיילים, חיילות, נשים, מבוגרים, כולם ביחד" ללא אפשרות של חמאס לסלקציה.

בהקשר המדיני, סמוטריץ' מאשים את שר הביטחון בני גנץ בהשתתפות בתוכנית האמריקאית להקמת מדינה פלסטינית. לדבריו, "הממשל פוגש ממשלת ימין נחושה ומאוחדת נגד הדבר הזה ומחפש בקיעים. גנץ הוא החוליה החלשה…הממשל האמריקאי מחפש לתקוע טריז בממשלה ובחברה הישראלית ולקדם את התוכנית בעזרת גנץ." סמוטריץ' קורא לגנץ "להביע בצורה פומבית על אדמת ארה"ב את המחויבות שלו להחלטת ממשלת ישראל וכנסת ישראל המתנגדת להקמת מדינה פלסטינית."

בנושא הגיוס לצה"ל, סמוטריץ' דורש מהציבור החרדי "לקחת חלק במשימת ההגנה והביטחון של מדינת ישראל ולהתגייס לצה"ל ולשירות הלאומי." לדבריו, "המלחמה ממחישה בצורה הברורה ביותר את הצורך של צה"ל באלפי חיילים נוספים, ומתוך שותפות גורל הציבור החרדי חייב להירתם למשימה ולהיכנס תחת האלונקה." הוא אומר שהוא נמצא בשיח עם המנהיגות החרדית במטרה "למצוא את הפתרונות והדרכים" אך גם בנחישות לקדם את התביעה הזו.

בהקשר הכלכלי, סמוטריץ' מתגאה בחוסנה של הכלכלה הישראלית למרות המלחמה. לדבריו, בניגוד למדינות אחרות, "אצלנו זה הפוך. השקל בשיא של תשעה חודשים, הבורסה עלתה ב-8% מאז הורדת הדירוג על ידי מוד'יס." הוא גם חושף נתונים על עודף גבייה של כ-4 מיליארד שקלים בחודש פברואר, שמצטרף לעודף של 7 מיליארד בינואר, "המעיד על חוסנה של הכלכלה הישראלית, על ההתאוששות המהירה שלה, על המדיניות הכלכלית הנכונה שלנו ועל הכח של השוק הישראלי."

סמוטריץ' מסיים בהתייחסות לביקורת עליו מצד "מי שלא נותן לעובדות לבלבל אותו ותוקף כל היום וכל הלילה את המדיניות שלי." הוא קורא לציבור "לדעת את האמת" לגבי ההישגים הכלכליים תחת הנהגתו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו