יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

סילמן מבקרת בחריפות את החלטת היועמ"ש נגד פיילוט רחצה נפרדת

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן מתחה ביקורת חריפה על החלטת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לבלום את הפיילוט לרחצה נפרדת במעיינות.

21:01 ,10/08/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן מתחה ביקורת חריפה על החלטת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לבלום את הפיילוט לרחצה נפרדת במעיינות.

סילמן אמרה: "צר לי שבמקום לפעול לאיחוי השסעים בחברה הישראלית בוחרים בייעוץ המשפטי בנתיב שכל כולו הגברת המתח והקרע בעם בפתרון של חקיקה בלבד".

"במקום למצוא פתרון משפטי שמאפשר פיילוט רחצה נפרדת מידתית מצומצמת ומוגבלת ביותר הן בזמנים והן בשעות בצורה שלא פוגעת בציבור הכללי ולא על חשבון שעות הפעילות הרגילות, בוחרים מענה בנתיב חקיקתי תוך התעלמות לא רק מהצרכים השוטפים של הציבור אלא גם מכך שכנגד אותה חקיקה יטענו מיד שהיא מהווה כפייה דתית ואף תותקף בעתירות לבג״צ", אמרה סילמן.

השרה הוסיפה: "הכל תוך הגברה מיותרת של השסעים והקרע בעם. לצערי החתירה לשוויון ופלורליזם מסתיימת כאשר מדובר בצרכי הציבור החרדי והערבי הדתי. מבחינת הייעוץ המשפטי לממשלה בשנת 2023 אין מקום אמיתי להסכמות חברתיות חוצות מגזרים מדודות ומכילות, המיישמות את רצון הציבור על כל גווניו ומאפשרות לקיים את הייסוד הפשוט של: זה נהנה וזה לא חסר".

כך, שרת הסביבה מבקרת בחריפות את החלטת היועמ"ש לסכל את הפיילוט לרחצה נפרדת, וטוענת שההחלטה רק מעצימה את השסעים בחברה הישראלית במקום לגשר עליהם. סילמן קוראת למצוא פתרונות משפטיים יצירתיים שיאפשרו את הפיילוט באופן מידתי, במקום לפסול אותו לחלוטין.

כזכור, מוקדם יותר היום היועמ"שית קבעה כי עצם האפשרות לרחצה נפרדת היא פגיעה בשוויון, וכי נדרשת חקיקה על מנת לאשר את הפיילוט.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו