יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

סוף עידן הפיצול: העבודה ומרצ מתאחדות למפלגה אחת "הדמוקרטים"

מפלגות העבודה ומרצ הגיעו להסכם היסטורי על איחוד. המפלגה החדשה, "הדמוקרטים", תהווה בית פוליטי ליברל-דמוקרטי וציוני בישראל.

19:57 ,30/06/24
דוברות
קרדיט: דוברות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בצעד היסטורי הודיעו היום מפלגות העבודה ומרצ על איחוד כוחות והקמת מפלגה חדשה בשם "הדמוקרטים". המהלך, שתואר על ידי גורמים בכירים בשתי המפלגות כ"איחוד היסטורי", נועד ליצור בית פוליטי גדול ומאוחד לציבור הליברל-דמוקרטי והציוני בישראל.

צוות החיבורים של מפלגת העבודה, בראשות יו"ר המפלגה וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, וצוות החיבורים של מרצ, בראשות מזכ"ל המפלגה, תומר רזניק, עמלו במשך תקופה ארוכה על גיבוש ההסכם. בניגוד לניסיונות קודמים של שיתופי פעולה בין המפלגות, שהתבטאו בעיקר ב"בלוקים טכניים" לקראת בחירות, הפעם מדובר באיחוד מלא ומקיף.

יאיר גולן, שהוביל את המהלך מטעם מפלגת העבודה, אמר בהודעה לעיתונות: "זהו יום היסטורי לשמאל הציוני בישראל. לאחר שנים של פיצול ומאבקים פנימיים, הצלחנו ליצור בית פוליטי אחד, גדול וחזק, שייצג נאמנה את ערכי הדמוקרטיה, הצדק החברתי והשלום. 'הדמוקרטים' תהיה הכתובת הפוליטית לכל מי שמאמין בישראל ליברלית, שוויונית ושוחרת שלום."

תומר רזניק, מזכ"ל מרצ ומי שהוביל את המהלך מטעם מפלגתו, הוסיף: "האיחוד הזה הוא יותר מסתם מהלך פוליטי. זוהי הצהרת כוונות ברורה – אנחנו מאוחדים בדרכנו, בערכינו ובחזון שלנו למדינת ישראל. 'הדמוקרטים' תהיה כוח משמעותי בפוליטיקה הישראלית, שיילחם על זכויות אדם, על צדק חברתי ועל שלום אמיתי ובר-קיימא."

על פי ההסכם שנחתם, המפלגה החדשה תאמץ פלטפורמה מדינית וחברתית מקיפה, המשלבת את עקרונות היסוד של שתי המפלגות. בין הנושאים המרכזיים שיעמדו על סדר יומה של המפלגה:

1. קידום תהליך השלום והסדר מדיני עם הפלסטינים על בסיס עקרון שתי המדינות.
2. חיזוק מעמדה של ישראל כמדינה דמוקרטית ושמירה על עצמאות מערכת המשפט.
3. קידום שוויון זכויות מלא לכל אזרחי ישראל, ללא הבדל דת, גזע או מין.
4. מאבק באי-שוויון כלכלי וקידום מדיניות רווחה מתקדמת.
5. הגנה על הסביבה ומאבק במשבר האקלים.

מבנה ההנהגה של המפלגה החדשה טרם נקבע סופית, אך על פי מקורות מקורבים להסכם, צפויה להיקבע מנהיגות משותפת בתקופה הראשונה, כאשר יאיר גולן ונציג בכיר ממרצ יעמדו בראשה. בהמשך, צפויות להתקיים פריימריז פתוחים לבחירת יו"ר המפלגה ורשימתה לכנסת.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו