שבת, 29/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

נתניהו בערוץ 14: "החרדים השתנו, חוק הגיוס מאחד וחשוב"

רה"מ נתניהו התראיין לראשונה לתקשורת הישראלית מאז פרוץ המלחמה, בראיון ל'ערוץ 14' עם ינון מגל, נתניהו דיבר על המלחמה המתמשכת ועוד

07:06 ,24/06/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אמש לראשונה לתקשורת הישראלית מאז פרוץ המלחמה, בראיון ל'ערוץ 14' עם ינון מגל. נתניהו דיבר על המלחמה המתמשכת, הפוליטיקה הפנימית וההפגנות נגדו, והשמיע את עמדותיו הברורות והנחושות בכל הנושאים הללו.

המלחמה בעזה
נתניהו פתח את הראיון בדיבור על המלחמה בעזה: "אנחנו במלחמה מול 7 חזיתות. הנשיא של איראן מצייץ כל יום איך הוא ישמיד את ישראל. אני מחויב להביא לניצחון מלא. אנחנו ננצח. אני לא מוותר בשום אופן על שחרור כל החטופים, הבאנו 136 ונשאר לנו עוד 120. השלב החזק מול החמאס יסתיים בקרוב".

בהתייחסותו לכניסה לרפיח, ציין ראש הממשלה את הקשיים וההתנגדות מצד האמריקנים אך הבהיר כי ישראל לא הסכימה להתנגדות זו והצליחה לבצע את המהלך. "אמרנו שצריך להתקדם לרפיח, כאן הייתה התנגדות של האמריקנים. לא הסכמנו לזה. ועובדה שנכנסנו".

תוכניות לעתיד בעזה
נתניהו התייחס גם לשליטה העתידית בעזה ושלל את הרעיון של התיישבות יהודית ברצועה: "צה"ל הציע לי לפני 5 חודשים להביא חמולות שיובילו שליטה אזרחית. הגיע חמאס וחיסל את אותן חמולות. עכשיו הם הביאו תכנית אחרת, שאנחנו מנסים אותה, לא אפרט כדי שזה יעבוד".

החוק הרבני וחוק הגיוס
נתניהו התייחס גם למשבר הקואליציוני סביב חוק הרבנים והגיוס. "לא היה מקום להעלות את חוק הרבנים על אף שזה בהסכם הקואליציוני, אבל אנחנו צריכים להתאחד כרגע. ודווקא חוק הגיוס המוצע הוא חוק מאחד, שיכניס אלפים מהציבור החרדי לצהל".

לדבריו, "החוק הזה הוכן בידי גנץ ומשרד הביטחון לפני המלחמה והוא מגייס אלפים רבים מבני הציבור החרדי. זה מה שהשתנה בעקבות המלחמה, המוכנות של הציבור החרדי שיכול להשלים עם החוק הזה. הוא מהווה הזדמנות היסטורית והוא גורם לאחדות".

הפוליטיקה הפנימית
בהתייחסותו לעזיבת גנץ ואייזנקוט מהממשלה בעיצומה של המלחמה, נתניהו הגיב בחריפות: "גנץ ואייזנקוט עשו דבר שלא יעשה, יצאו מהממשלה בעיצומה של המלחמה, ותקפו בצורה כזאת ברוטלית את הממשלה".

הוא גם דיבר על האפשרות של הפלת הממשלה בזמן מלחמה: "אף אחד לא ימהר להפיל ממשלה בזמן מלחמה, זה יהיה אות קין על המצח של מי שיעשה את זה. זו ממשלת ימין, ואם היא תיפול, תקום כאן ממשלת שמאל שתקים מדינה פלסטינית ותעביר חוקים שיסגרו את האולפן הזה כמו שלכם".

ההפגנות נגדו
נתניהו התייחס גם להפגנות נגדו, ואמר: "אני לא יכול לקבל שבאמצע מלחמה מפלגים את הכוחות. שמעתם את המפגינים היום מחוץ לבית שלי? הם קוראים לרצח! לחסל את הדיקטטור! כאילו אני שולט בכל מערכות המדינה".

היחסים עם גלנט
בהתייחסות ליחסים עם גלנט והרמטכ"ל, אמר נתניהו: "מי שצריך ללכת הביתה זה סינוואר ומוחמד דף, הם צריכים ללכת מהעולם. לא צריך להתעסק כרגע האם גלנט והרמטכ"ל צריכים ללכת, זה לא הזמן, זה זמן לאחדות. גם אם יש חילוקי דעות ויש, זה נגמר בתוך החדר הסגור".

נסיעה לארה"ב ונאום בקונגרס
נתניהו גם התייחס לנסיעתו הצפויה לארה"ב ולנאום הצפוי בקונגרס: "לגבי הנאום בקונגרס, זו מחמאה לעם ישראל ולרוח הלחימה של עם ישראל, ואני אייצג אתכם נאמנה שם. אני לא בא לשם לא כדמוקרט ולא כרפובליקני, אלא כיהודי ציוני שמביא את דבר האומה שלנו ברגע מכריע בתולדותיה. איך אמר פעם מנחם בגין 'מי שמעקם את האף שישאר עם האף עקום'".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו