שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

נתניהו: אין כוונה לכבוש או לגרש את עזה, אנו נלחמים רק בטרור

לדברי רה"מ, ישראל נלחמת רק בטרור ולא באוכלוסייה אזרחית. ח"כ גוטליב תקפה את נתניהו ואמרה כי אם לא יכבוש את צפון עזה, הוא יאבד את הקרדיט שלו.

07:05 ,11/01/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא אמש בהצהרה חד משמעית לפיה ישראל אינה מתכוונת לכבוש את רצועת עזה או לגרש את תושביה האזרחיים. נתניהו אמר כי "ישראל נלחמת בטרוריסטים של חמאס, לא באוכלוסייה הפלסטינית" וכי המבצע מתבצע בהתאם לחוק הבינלאומי.

הצהרה זו של ראש הממשלה באה לקראת הופעתו הצפויה בבית הדין הבינלאומי בהאג, ככל הנראה בניסיון להסיר את הטענות על כוונת ישראל לבצע "טיהור אתני" בעזה. אולם דברי נתניהו עוררו גם ביקורת חריפה בקרב חוגי הימין.

חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה את נתניהו ואמרה: "אם אתה לא מבין שחייבים לכבוש וליישב את צפון הרצועה וכי בלי זה לא יוחזרו החוסן והבטחון לישראל, אז הקרדיט שנתתי לך נגמר". לדבריה, רק כיבוש וחיסול חמאס יביא ביטחון לישראל.

ההצהרה של נתניהו משקפת ניסיון לרצות את הקהילה הבינלאומית ובו זמנית גם את דעת הקהל בישראל שתומכת בפעולה הצבאית. אולם נראה כי קיים פער הולך וגדל בין עמדת הימין לבין גישת נתניהו. חלקים בימין דורשים כיבוש והשתלטות מחדש על עזה, בעוד נתניהו מבהיר שמטרת המבצע היא רק פגיעה בטרור.

צפו בדבריו

קרדיט: לעמ

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו