יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

מחאת האנרכיסטים אולי, אבל אולי לא?!

האסוציאציה הראשונה שעולה בנו כשאנחנו רואים תמונות מהמחאות השונות היא "אנרכיסטים" "פורעים" אבל האם אנחנו לא היינו נוהגים ככה בסיטואציה דומה?

17:55 ,19/07/23
tomerappelbaum
קרדיט: tomerappelbaum / הרפורמה המשפטית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

כן, אני יודע שלא נעים לחשוב על זה, אני יודע שהמחשבה הראשונה שעלתה בכם כשרק ראיתם את הכותרת היתה "עוד שמאלני שבא להגיד מוסר" או משהו בסגנון, אבל בא ננסה להישאר פה שתי דקות ולחשוב,

תארו לעצמכם מצב שבה עולה שלטון שמחליטה לשנות את הסטטוס קוו ולהתחיל לתת כשרות לחנויות שפתוחות בשבת, תארו לעצמכם שיום אחד בא ראש ממשלה שנבחר על ידי רוב וממנה רב ראשי רפורמי, או רבנית ראשית רפורמית, תארו לעצמכם שמגיע יום שבו כל מה שהכרתם במדינת ישראל כמדינה יהודית מוטלת בספק, יום שבו תפחדו שאולי לא תוכלו לגדל את הילדים שלכם בחינוך טהור בלי תכנים לא רצויים בלי לוותר על מגורים בארץ, ובקיצור יום שקדשי היהדות מועמדים לשריפה.

האם לא הייתם נוהגים אותו דבר? האם לא הייתם יוצאים וחוסמים את המדינה בשביל התורה? לא הייתם מפגינים תחת ביתם של פוליטיקאים בדרישה נחרצת ובקשה מעומק הלב להפסיק להרוס את ערכי היהדות?

שוטה אחד אמר פעם אין שונה יש אני לא מבין אותו, ודווקא במשפט הזה יצא לו די חכם.

אולי הסיבה היחידה שאנחנו כל כך לא מסוגלים להבין אותם היא בגלל שאנחנו לא מבינים על מה הם נלחמים, אנחנו לא מבינים שאצלם הערכים שהם נלחמים עליהם, צודקים או לא צודקים, חשובים להם בדיוק כמו שערכי היהדות חשובים לנו, ואולי אתם חושבים ש-זה לא אותו דבר, וזה בכלל לא קשור אחד לשני, לנו יש ערכים אמיתיים בזמן שלהם יש סתם תאוות שליטה וכדו', אז בואו ננסה לחשוב שלא, בואו ננסה להבין שהם מפחדים בדיוק מאותו דבר הם מפחדים משינוי הערכים של המדינה של העתיד שלהם, אצלם הדמוקרטיה כפי שהם מגדירים אותה היא ערך לא פחות חשוב מכפי שערך התורה וההלכה חשובה אצלנו, ובדיוק בגלל זה הם יוצאים להילחם על זה בשן ועין בדיוק בצורה שהיינו אנחנו נלחמים אם היו נלחמים בתורה, אצלם זה נלחמים בדמוקרטיה.

ואנחנו לא חייבים להסכים איתם, לא בזה שדמוקרטיה חשובה יותר מהתורה ולא בזה שמדובר פה בהרס הדמוקרטיה, אבל לפני שמדברים אם הם צודקים או לא בואו נבין שכולנו מפחדים, כולנו פשוט מפחדים מעתיד לוטה בערפל עבור הערכים שלנו, לא משנה מהם.

מקווה שמישהו אחד לפחות יבין את עומק הענין.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

10 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מאיר הגיב:

    פעם האמינו להם 200 א איש היום הם לא מצליחים לארגן אלף איש
    לשקר אין רגלים

  2. מוטי ח הגיב:

    אני הבנתי את עומק העניין, אתה פשוט שמאלני ואולי גם חרדי (נהייה טרדני לאחרונה) לכן אתה מצליח להבין את זה מצויין…

  3. ירדן חנית. הגיב:

    סוף סוף מישהו אומר כאן את האמת בפנים!! כל הכבוד על האומץ

  4. חזקי הגיב:

    באמת נראה לך שהם פועלים מתוך כאב אמיתי לעתיד המדינה, שולח אותך לראות את הסרטון שפורסם אמש של ברק מהנדס את ההתנגדות, והרפורמה הייתה אחלה תירוץ בשבילהם

    1. טוביה לוי הגיב:

      בול!!! הסרטון הזה חושף הרבה. וגורם לאנשים להבין את האמת

      1. חני הגיב:

        אבל מה לעשות שאנשים נהנים נטמון את הראש בחול. אחרת הם יודו שעד עכשיו הם טעו והלכו שולל

  5. שמחה לוי הגיב:

    נראה שהחברה כאן אוהבים להיות 'מכילים' ראיתי כך גם בכתבה של מנוחה פוקס שפורסמה היום. באמת אתר מגניב שמאפשר לכולם לומר את הדעות שלהם עלו והצליחו

  6. דניאל הגיב:

    הלוואי וזה היה כך. הבעיה שהם נלחמים על כלום ושום דבר. שים לב איך כל שבוע משתנה הסיבה להפגנות. אין להם שום דבר שהם מאמינים בו מלבד זה שהם רוצים מדינה ככול הגויים.

  7. משה זוכמיר הגיב:

    יפה מאוד

כתבות נוספות של חיים באבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו