יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

לפיד: "נבטל את מה שגפני העביר לבתי הספר החרדיים"

חבר הכנסת יאיר לפיד זועם על העברת 17 מיליון שקלים למוסדות הפטור החרדיים, ומבטיח לבטל את ההקצאות במידה ויש עתיד תחזור לשלטון.

19:25 ,22/07/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בדיון שנערך היום (ראשון) בוועדת הכספים של הכנסת, אישרו חברי הוועדה בראשות חבר הכנסת משה גפני העברה תקציבית של 17 מיליון שקלים מהכספים הקואליציוניים לטובת מימון פעילות "בית הספר של החופש הגדול" במוסדות הפטור החרדיים. ההחלטה עוררה זעם בקרב חברי הכנסת מהאופוזיציה, בראשם יושב ראש מפלגת יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד.

בנאום חריף שנשא לפיד במליאת הכנסת, תקף את העברת הכספים וטען כי מדובר בהחלטה בלתי מוצדקת. "נבטל את מה שמעביר השר קרעי לערוץ 14 ולשאר חלקי מכונת הרעל. נבטל את מה שמעבירים יריב לוין ושמחה רוטמן בניסיון האינסופי שלהם להרוס מן היסוד את מערכת המשפט", אמר לפיד.

לדבריו של לפיד, התקציבים המועברים למוסדות החרדיים הם תוצאה של הסכמים פוליטיים ולא של צרכים אמיתיים. "נבטל את כל התקציבים שמעבירים פה מעל ומתחת השולחן, כמו ה-17 מיליון ש"ח שגפני הגניב הבוקר לבתי ספר חרדיים שלא מלמדים מתמטיקה ואנגלית, וכמו מאות המיליונים שהשרה סטרוק מעבירה לכל הארגונים ההזויים והקיצוניים שלה", הוסיף לפיד.

לפיד המשיך לתקוף את הנהגת הקואליציה הנוכחית ואמר: "אנחנו לא נהיה ליברליים חמודים ומתוקים שאפשר לעבוד עליהם. אנחנו יודעים איך עובד שלטון, וברגע שנחזור לשלטון – ואתם ואני יודעים שזה לא רחוק – נתחיל לבטל הכל, ונסגור את הרשות הגזענית של אבי מעוז והמינויים של בן גביר".

ההחלטה להעברת התקציב התקבלה בעקבות דיון שנקבע לשעה מוקדמת הבוקר, בו נקראו חברי ועדת הכספים להצביע עבור העברת התקציב למוסדות הפטור החרדיים. על פי ההחלטה, הכסף יועבר מתקציב משרד החינוך, לאחר אישור חוות דעת משפטית לפיה אין מניעה לעשות כן.

המהלך זכה לביקורת חריפה מצד חברי האופוזיציה. חבר הכנסת משה גפני, יושב ראש ועדת הכספים, הגיב על הביקורת ואמר: "אתם מנסים בכל דרך לעשות לנו רע כדי שנעזוב את הממשלה. לא יעזור לכם!"

בנוסף, חבר הכנסת יצחק פינדרוס מהליכוד, אשר גם הוא נכח בדיון, כינה את המתנגדים לתקציב "אנטישמים". חברי האופוזיציה טענו כי מוסדות הפטור החרדיים מקבלים תקצוב כפול עבור תוכנית הלימודים בקיץ, אך סמנכ"ל משרד החינוך, משה שגיא, הבהיר כי המוסדות אינם מקבלים תקצוב נוסף עבור הפעלת המוסדות בחודשי הקיץ.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו