שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

לפיד: 'הממשלה מפרקת את מערכות ההגנה הישראליות אחת אחת'

יאיר לפיד תקף בחריפות את הממשלה במליאת הכנסת, כשהוא מאשים את נתניהו ובן גביר בחוסר אחריות שפוגע בשב"כ ובביטחון המדינה

15:31 ,03/07/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, נשא נאום חריף במליאת הכנסת, בו מתח ביקורת קשה על התנהלות הממשלה הנוכחית בראשותו של בנימין נתניהו. לפיד טען כי חוסר האחריות של נתניהו ובן גביר מהווה מתנה לאויבי ישראל ומחליש את מערכות ההגנה של המדינה, כולל השב"כ, בזמן מלחמה.

"אנחנו יודעים מי מרוצה מהמריבה בין בן גביר לשב"כ. אנחנו יודעים מי חוגג. אנחנו יודעים מי נהנה מהשחרור של מנהל שיפא. אנחנו יודעים מי שמח כשהממשלה הזו מפרקת אחת אחת את כל מערכות ההגנה הישראליות", אמר לפיד.

לדבריו של לפיד, התנהלות הממשלה מהווה מתנה גדולה לאויבי ישראל. "אין ולא היתה מתנה גדולה יותר לאויבי ישראל מבן גביר. אין ולא היתה מתנה גדולה יותר לאויבי ישראל מחוסר האחריות של נתניהו. אם הוא לא עושה סדר כשיש מריבה שפוגעת בשב"כ בזמן מלחמה, למה הוא ראש ממשלה? בשביל מה הוא ראש ממשלה?"

לפיד המשיך ותיאר את ההשלכות של התנהלות הממשלה על היחסים הבינלאומיים של ישראל: "מה אתם חושבים שמרגישים בביירות ובטהרן כשהם קוראים שהיחסים בין ישראל לארצות הברית בשפל של כל הזמנים. אתם חושבים שהם עצובים או שמחים? מה חושבים בג'נין ובשכם כשהם שומעים שבן גביר מחליש את השב"כ, אתם חושבים שהם עצובים או שמחים?"

לפיד התייחס גם ל-7 באוקטובר, והבהיר כי הוא רואה באירוע זה תחילת הידרדרות ולא נקודת שפל בודדת. "חשבנו שה-7 באוקטובר היא נקודת השפל של חיינו. אלא שזו לא היתה נקודת השפל, זו היתה רק תחילת ההידרדרות. הם מפרקים את הצבא, מפרקים את המשטרה, עכשיו הם מפרקים את השב"כ."

בהמשך נאומו, לפיד שאל את הממשלה מי ישמור על עם ישראל אם היא מחלישה ופוגעת בכל המערכות שאמורות להגן עליו. "יש לי שאלה אחת לממשלה: מי יגן עלינו? מי ישמור על עם ישראל אם אתם מחלישים ופוגעים בכל המערכות ששומרות עלינו בחיים? כאילו לא מספיק המכות שהצבא ומערכת הביטחון חטפו מבחוץ, אתם מכים אותם גם מבפנים."

לפיד הדגיש את תחושת חוסר האמון של הציבור בממשלה הנוכחית: "כל אזרח ישראלי מסתכל על הממשלה הזו, כולל אלה שהצביעו לה, וכולם מרגישים אותו דבר: אין על מי לסמוך. אי אפשר לסמוך עליכם. יש לנו ממשלה שאי אפשר לסמוך עליה בביטחון, אי אפשר לסמוך עליה בכלכלה, במדיניות חוץ, בניהול. הדבר הכי בסיסי שממשלה אמורה לעשות לנהל את החיים."

לפיד הביע חשש מהעתיד הקרוב תחת הממשלה הנוכחית, וציין כי אף אחד לא יופתע אם יקרו אירועים חמורים כמו הפעלת סנקציות בינלאומיות או עלייה נוספת במחירי הדלק. "אף אחד מאתנו לא יופתע אם נקום מחר בבוקר ויודיעו לנו שלאיראן יש פצצה גרעינית, ואף אחד לא יופתע אם נקום מחר בבוקר וכל הרמזורים לא יעבדו, ואף אחד לא יופתע אם נקום מחר בבוקר ונגלה שהופעלו נגדנו סנקציות במועצת הביטחון של האו"ם או שמחירי הדלק עלו בפעם השביעית."

הוא סיכם את נאומו בכך שהבטיח כי הממשלה הבאה שתוקם תהיה שונה לגמרי ותהיה ממשלה שניתן לסמוך עליה. "אני אומר מפה, לאזרחי ישראל. הממשלה הזו מקטינה אתכם, מתעלמת מכם, היא טועה. החיים שלכם חשובים. החיים שלכם הם הדבר היחיד שיש לו משמעות, והחיים שלכם ינצחו. כל ממשלה בתולדות המדינה תמיד היתה ההיפך מהקודמת. כל ממשלה היתה קונטרה לקודמת. הממשלה הבאה שנקים תהיה בדיוק הפוכה. היא תהיה ממשלה שאפשר לסמוך עליה. ממשלה הגונה, משעממת, חרוצה, מתפקדת, שתחזק את המדינה ותחזק את האזרחים ואפשר יהיה לסמוך עליה."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו